Bancaja ofereix a la catedral d’Oviedo el concert “Retablo de Navidad 2007”

La Catedral d’Oviedo acull demà dissabte, dia 1 de desembre, a les 20.30 hores, el tradicional concert de Nadal “Retablo de Navidad”, organitzat per Bancaja.

“Retablo de Navidad” constitueix una tradicional audició de música nadalenca que Bancaja manté, des de fa 34 anys, a càrrec de l’Orfeó Valencià Navarro Reverter, una de les corals més destacades de la Comunitat Valenciana.

El programa del Retablo de Navidad 2007 es compon de dos parts: A la primera es podran escoltar obres tradicionals d’autors com Bach, amb l’obra Magnificat BWV 243, Mendelssohn, amb Verleih uns Frieden, o Schubert, amb Ave Maria. A la segona part s’interpretaran nadales tradicionals d’autors com Armando Blanquer, Joaquín Rodrigo o Jesús Ribera, entre altres. S’interpretaran també de manera especial obres de Matilde Salvador, a tall d’homenatge per la recent desaparició de la compositora valenciana.

L’Orfeó Navarro Reverter nasqué l’any 1972 i des de la seua creació ha interpretat obres de gran dificultat i ha col·laborat amb diverses orquestres nacionals i internacionals. Ha oferit concerts monogràfics de música coral, ha fet gravacions discogràfiques i ha participat en certàmens internacionals amb gran reconeixement per la seua qualitat interpretativa. Per exemple, el 1988 obtingué el màxim guardó en el Concurs Internacional de Cors Ciutat de Budapest.

Els concerts de “Retablo de Navidad 2007” de Bancaja se celebraran també en altres ciutats espanyoles com Barcelona, Alacant, Madrid, València o la Vall d’Uxó.