“Cama caliente” rep el primer Premi Bancaixa de Projectes per a Curtmetratges

El curtmetratge Cama caliente de Susan Béjar Castells, de Madrid, ha rebut el màxim guardó del IX Premi Bancaixa de Projectes per a Curtmetratges. La jove directora rebrà 24.000 euros per a la realització del seu projecte cinematogràfic.

A més, Bancaixa ha atorgat 4 mencions honorífiques de 6.000 euros a Lluís Quílez i Paul Obiol, de Barcelona, pel seu projecte Yanindara ; a Víctor Cuadrado Fraile, de Barcelona, per Ángeles sin cielo; a Avelina Prat García, de València, per El abrigo rojo, i a Vicente Villanueva, de Madrid, per La rubia de Pinos Puente.

En total, s’han presentat 290 projectes a la novena edició del premi, un 70,6% més que en l’edició anterior. Els guions remesos al concurs procedeixen de tota la geografia espanyola, però hi destaquen la Comunitat de Madrid, Catalunya, Andalusia i València, que són les que més treballs han enviat.

Amb aquest certamen, que es convoca a nivell nacional, l’Entitat pretén ajudar els jóvens directors, amb bones idees i pressupostos baixos, a dur endavant els seus treballs, al mateix temps que impulsa la seua carrera professional en el món del cinema.

En els nou anys d’existència, el Premi Bancaixa de Projectes de Curtmetratges ha aconseguit un prestigi nacional gran i ha ajudat a fer que molts dels projectes seleccionats hagen aconseguit nombrosos premis en festivals especialitzats en curts. Miguel Albaladejo, en l’actualitat director consolidat amb una desena de llargmetratges, també va comptar amb el suport dels Premis Bancaixa de Projectes per a Curtmetratges; Salvador, d’Abdelatif Abdesalam, premiat fa tres anys per Bancaixa, va guanyar el Goya 2008 al Millor Curtmetratge de Ficció. Així mateix, el guanyador del 2007, Eduardo Chapero-Jackson és ja un cineasta reconegut amb més de 40 premis internacionals.

Bancaixa dedica una bona part del seu esforç a iniciatives dirigides als jóvens en els àmbits de les ajudes per als estudis, la inserció laboral, la creació d’empreses, l’exercici d’activitats d’acció social, l’oci i l’esport.