Convocatòria

21a Coopera ONG. Ajudes a projectes d’inclusió social

Estat
Resolució

CaixaBank i Fundació Bancaixa donaran suport als projectes de 20 entitats socials de la Comunitat Valenciana que han presentat les seues iniciatives a la vigésimoprimera edició de la convocatòria social ‘Coopera ONG’, dotada amb un total de 250.000 euros aportats per CaixaBank.

Els projectes recolzats tenen com a objectiu comú promoure la integració social plena de persones en risc d'exclusió en la Comunitat Valenciana i es dirigeixen a persones desocupades de llarga duració; famílies sense recursos i infància; persones majors en situació de vulnerabilitat; persones sense llar; persones immigrants, refugiades i minories ètniques; persones amb addiccions; població reclusa i exreclusa; i dones víctimes de violència de gènere.

Al seu torn, les diferents iniciatives s'orienten a l'atenció a les necessitats bàsiques (habitatge, alimentació, salut i bretxa digital); inserció soci laboral (capacitació, orientació i intermediació); inclusió social (prevenció, rehabilitació i reinserció social); suport psicosocial (prevenció, atenció i assessorament); voluntariat i dinamització comunitària (espais de convivència i participació, reducció de l'aïllament i la soledat).

A l'edició d'enguany s'han presentat 90 iniciatives del teixit associatiu de la Comunitat Valenciana. Està previst que l'execució dels projectes beneficie directa i indirectament a un total de 15.446 persones del territori.

Les entitats beneficiàries d'enguany són les següents:

ENTIDAD PROYECTO
AFAD-Asociación de Atención a las Adicciones y/o la Exclusión Social Inserció sociocomunitaria i laboral per a persones en situació de risc i/o exclusió social.
APRALAD-Asociación Provincial Alicantina de Ayuda al Drogodependiente Reinserció psicosocial de drogodependents en règim ambulatori.
APROVAT-Fundación Aprovat de la Comunitat Valenciana Sexe, drogues i No Rock&Roll.
Asociación Columbares Atenció d'urgència a persones i famílies en situació de vulnerabilitat social a Oriola.
Asociación Villa Teresita Centre social d'acolliment i atenció integral a persones en situació d'exclusió social.
Comité Ciudadano Antisida de la Comunidad Valenciana 'Com a casa': servei de menjador, rober i lavabo per a persones drogodependents o en situació d'extrema marginació i exclusió social.
Cruz Roja Española Comunidad Valenciana Suport + 45.
Fundación Acción Contra el Hambre 'Vives Emplea': itineraris d'equips d'inclusió.
Fundación Adsis 'Hedra': suport psicosocial a persones en situació de pobresa o risc d'exclusió social per privació de llibertat o problemàtica addictiva.
Fundación Amigos de los Mayores Una societat més justa i igualitària mitjançant l'acompanyament emocional de persones majors en situació de vulnerabilitat i/o exclusió social en la Comunitat de València.
Fundación Itaka-Escolapios Projecte Llum. Prevenció de conductes antisocials en la infància i adolescència.
Fundación Noray Proyecto Hombre Alicante Programa ambulatori de tractament i reinserció per a persones amb problemes d'addicció i les seues famílies.
Fundación Odontología Solidaria Atenció bucodental per a la inclusió social a la Comunitat Valenciana.
Fundación Secretariado Gitano Programa 'Ocupació Accedir'.
Iniciatives Solidàries Programa d'itineraris integrals d'inserció sociolaboral.
Médicos del Mundo Espai segur de suport psicosocial per a dones sense llar.
Obra Social Sta. Luisa de Marillac - Hijas de la Caridad de San Vicente de Paúl Solc. Centre d'inserció sociolaboral, formació i rehabilitació personal.
PROCLADE-Fundación Promoción Claretiana para el Desarrollo Espai de cures i grups positius. Fase II.
RAIS-Fundación Red de Apoyo a la Integración Sociolaboral Personalitzant l'ocupació: solució a l'erradicació de les persones sense llar.
Sant Joan de Déu Serveis Socials València Mitigació de la soledat no desitjada en majors i participació de persones en situació de no tindre llar.

Fotos

Vídeos