Convocatòria

I Convocatòria Mediambiental

Estat
Resolució

Bankia i Fundació Bancaixa concedeixen ajudes per 100.000 euros a 11 projectes mediambientals de la Comunitat Valenciana

Bankia i Fundació Bancaixa han resolt la primera edició de la seua convocatòria mediambiental amb la concessió de 100.000 euros a 11 projectes mediambientals a la Comunitat Valenciana.

La ‘I Convocatòria Mediambiental’, dirigida a entitats privades sense ànim de lucre amb seu o delegació permanent a la Comunitat Valenciana i amb una antiguitat mínima de tres anys, permet així donar suport a iniciatives encaminades a la protecció de la biodiversitat i la innovació ambiental.

La majoria dels projectes se centren en l'àmbit de la biodiversitat i estan desenvolupats per les associacions Societat Espanyola d'Ornitologia, Fundació Limne, Associació Amica, Fundació Global Nature, Xaloc-Associació per a l'Estudi i Conservació de l'Entorn, Fundació de la Comunitat Valenciana Victoria Laporta Carbonell, Acció Ecologista Agro, Càritas Interparroquial de Gandia i la Asociacion de Familiars i Persones amb Malaltia Mental de Paterna, l'Eliana i San Antonio de Benagéber (AFEMPES). Les iniciatives d'estes associacions es dirigeixen al foment de la conservació, el restabliment i l'ús sostenible dels ecosistemes (terrestres, marins i d'aigua dolça).

En el terreny de la innovació ambiental s'ha prestat suport a una iniciativa de l'Associació de Municipis Forestals de la Comunitat Valenciana (AMUFOR) per al desenvolupament d'una guia de compra pública d'innovació per a entitats locals amb criteris de responsabilitat social en el sector de la bioeconomía, i també a un projecte de la Fundació de la Comunitat Valenciana per una Economia Baixa en Carbó.

La convocatòria permet impulsar cinc projectes a la província de València; un, a Castelló; un, a Alacant; i quatre en tot l'àmbit autonòmic de la Comunitat Valenciana.

Esta col·laboració en matèria mediambiental se suma a la que Bankia i Fundació Bancaixa desenvolupen anualment en matèria d'acció social amb les convocatòries d'ajudes a associacions de la Comunitat Valenciana que desenvolupen projectes d'exclusió social, cooperació internacional i discapacitat.

Les entitats seleccionades en esta primera edició han sigut:

ENTITAT TÍTOL PROJECTE ÀMBIT PROJECTE
Sociedad Española de Ornitología (SEO/ BirfLife) Renaturalizando playas para el chorlitejo patinegro València
Fundación LIMNE  Conservación de galápagos autóctonos C.Valenciana
Asociación AMICA Descubriendo capacidades en la conservación de la biodiversidad València
Fundación de la C.Valenciana por una Economía Baja en Carbón Lowcarbon Feed C.Valenciana
Fundación Global Nature Conservación del galápago europeo en el Parque Natural del Prat de Cabanes-Torreblanca Castellón
Cáritas Interparroquial de Gandía Vivero Forestal “Creando Futuro” València
Fundación de la C. Valenciana Victoria Laporta Carbonell Reproducción de la planta autóctona y plantaciones de monte frutal en campos de cultivo abandonados para el fomento de la biodiversidad en la Finca Buixcarró (P.Nat, Sierrra de Mariola) C.Valenciana
Asociación de Familiares y Personas con Enfermedad Mental de Paterna, L’Eliana y San Antonio de Benagéber (AFEMPES) Rio Túria, más vivo que nunca València
Asociación de Municipios Forestales de la C.V (AMUFOR) Guía de compra pública de innovación para entidades locales con criterios de responsabilidad social en el sector de la bioeconomía C.Valenciana
XALOC- Asociación para el Estudio y Conservación del Entorno Regeneración de las dunas del entorno del parador de El Saler. Eliminación de especies invasoras València