Convocatòria

IV Convocatòria Mediambiental Fundació Bancaixa – CaixaBank

Estat
Resolució

CaixaBank i Fundació Bancaixa han seleccionat deu projectes mediambientals en la Comunitat Valenciana en el marc de la ‘IV Convocatòria Mediambiental’. Les iniciatives beneficiàries de la convocatòria, a les quals es destina un total de 150.000 euros han sigut:

• Associació Connecta Natura (ACN)  pel projecte ‘Biodiversitat en acció: varietats tradicionals per a recuperar ecosistemes’.
  • Associació Amica pel projecte ‘Sumant capacitats per a la implantació de policultiu en camps d'olivera’.
  • ASSUT (Fundació Assut de la Comunitat Valenciana per la Sostenibilitat dels Sistemes Litorals de la Mediterrània) pel projecte ‘Actuacions 2022/2023 de l'Acord de Custòdia del Territori en el Tancat de l’Estell i Rojas (Parc Natural de l’Albufera de València)’.
  • Associació FauNatura pel projecte ‘Terra d'aguilons: estudi i afavoriment de les poblacions d'esparver cendrós i arpella occidental en el sud d'Alacant’.
  • Fundació Limne pel projecte ‘Projecte Aquarium’.
  • Fundació de la Comunitat Valenciana Victoria Laporta Carbonell (FVLC) pel projecte ‘Estudi de la Influència del Canvi Climàtic sobre ecosistemes i espècies en la ZEC/ZEPA/LIC 'Serres de Mariola i el Carrascal de la Font Roja'.
  • Fundació Oxígeno (FOX) pel projecte ‘Apicultura sostenible per a preservar el planeta: educació i formació sobre apicultura i pol·linització’.
  • Interpreta Natura (IN) pel projecte ‘Olivares de mel - Oli contra el foc, l'objectiu és doble’.
  • SEO-Sociedad Española de Ornitología projecte ‘Chorlitejo Patinegro 4.0: Consolidació i transferència d'experiències innovadores en la gestió i millora de l'hàbitat del Chorlitejo patinegro a Castelló i Alacant´.
  • Solidaritat Internacional País Valenciano (SIPV) per la iniciativa ‘Sembra: foment de la sobirania alimentària a través del cultiu tradicional i el consum responsable. Fase 2’.

L'objectiu de la ‘Convocatòria de Medi ambient 2022’ és donar suport a iniciatives encaminades a la millora del patrimoni natural. Els projectes presentats i seleccionats s'emmarquen dins de diferents tipologies, com la biodiversitat (conservació, restauració i ús sostenible dels ecosistemes), l'economia circular (reducció i reciclatge de residus, especialment plàstics), la innovació ambiental (tecnologies útils per a reduir o evitar l'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle i la petjada ecològica), així com el repte demogràfic vinculat a l'impacte ambiental.