Convocatòria

Estat
Resolució

Vicent Dasí guanya el XXIII Premie Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil

La XXIII edició del Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil, dotat amb 16.000 euros i emmarcat en els Premis Literaris Ciutat d’Alzira 2018, ha resolt la seua convocatòria d'enguany amb la concessió del guardó a Vicent Dasí, per l'obra Unitad de Medicina Estrambótica.

El jurat, format per Ramón Ferrer, GonçalLópez-Pampló, Alicia Martín, Fina Masgrau i Leandro Sagristà, ha destacat que l'obra «aposta per obrir nous horitzons en la literatura juvenil del moment i escapa a les convencions del gènere, tant en la forma com en els diàlegs i en la construcció de personatges».

Unitad de Medicina Estrambótica narra la història d'un grup de joves que, durant una nit de tempesta, es transformen involuntàriament en monstres del cinema clàssic de terror. DocDoggie, el protagonista del relat, investigarà aquest cas sense saber que el seu passat està estretament relacionat amb aquest misteriós esdeveniment. L'obra, a més, inclou nombrosos homenatges a pel·lícules que formen part de la cultura popular -com a Taxi Driver, Star Wars o Cazafantasmas- i a films clàssics del gènere de terror.

Vicent Dasí (València, 1972) ha escrit diversos títols per al públic més jove. En Bromera ha publicat amb èxit El mejor de los 22, per a lectors a partir de 12 anys, i Loly Ferrer y el enigma Gulliver, novel·la amb la qual va consolidar el seu nom com a escriptor juvenil de gran projecció.

Fotos