Convocatòria

Estat
Inscripció
Del 31/07/2020 al 07/09/2020

Fundació Bancaixa col·labora, un any més, amb els Premis Literaris Ciutat d’Alzira i una nova edició del Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil, que enguany celebra la seua vint-i-cinquena edició.

En aquesta nova edició, els candidats podran presentar els seus treballs fins al 7 de setembre i ho podran fer en format electrònic.

Poden optar a aquest guardó, dotat amb 5.000 euros, les novel·les o relats de narracions en valencià, o qualsevol altra varietat de la llengua, destinades a un públic lector d’entre 14 i 17 anys. Els originals han de tindre una extensió mínima de 80 pàgines i una màxima de 120.

El veredicte del jurat, que conformaran Rosa M. Colom, Ramon Ferrer, Gonçal López-Pampló, Alícia Martí i Fina Masgrau, es farà públic el 6 de novembre de 2020. El text guardonat serà publicat per Edicions Bromera en una de les seues col·leccions juvenils.

En l’anterior edició de 2019, el premi va recaure sobre Rosa Maria Colom per l’obra Coppelius. El jurat va coincidir que «Coppelius és una novel·la inusual i sorprenent, que combina un ritme narratiu pausat amb una intriga plena d’homenatges literaris, girs de guió i temes valents, poc habituals en la literatura juvenil».

Si vols estar a l’última inscriu-te a la nostra newsletter.