Convocatòria

Estat
Resolució

Juanjo García, guanyador del XXV Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil

Juanjo García ha sigut el guanyador del XXV Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil, que s'emmarca en els Premis Literaris Ciutat d’Alzira, per la seua obra Els adéus del Jaguar.

Juanjo García (València 1977) és escriptor i col·laborador en diversos mitjans de comunicació. Els adéus del Jaguar és la seua desena novel·la des del seu debut amb Quan caminàrem la nit, publicada en Bromera en 2013. Al llarg de la seua trajectòria ha guanyat diversos premis com l'Enric Valor de la Diputació d’Alacant, l'Antoni Bru d'Elx, el premi de novel·la Ciutat d’Alzira o l'Alfons el Magnànim de la Diputació de València. També s'ha acostat a la novel·la juvenil amb obres com Aquell agost amb punt final o Quan s’apague la llum. D'altra banda, ha col·laborat com a lletrista amb cantants com Borja Penalba o Tomás de los Santos.

Aina, la protagonista de Els adéus del Jaguar, torna al poble de la seua mare per a passar l'últim cap de setmana d'agost. El retrobament amb els amics està marcat pel suïcidi, l'estiu anterior, d'un dels adolescents del grup: el Jaguar. Però també per una sèrie de circumstàncies que l'afecten de ple, com la distància amb els vells amics pels projectes de futur, la separació dels pares, la nova parella de la mare o l'erosió de la visió idíl·lica del poble. Durant el cap de setmana intentarà esbrinar una sèrie d'interrogants referits al suïcidi del Jaguar. Qui era Patricia, la núvia misteriosa de qui li havia parlat? Com ha repercutit la mort entre els amics? Van poder fer alguna cosa per a evitar el suïcidi? En l'encreuament cap a l'adultesa, Aina explora totes aquestes incògnites. Però també testimonia la crisi d'un paisatge. El poble, situat a Conca, pateix la crisi de la despoblació, de la falta d'expectatives, de l'èxode dels joves. Un tipus d'incendi que devora el paisatge de la infància i fa reflexionar a Aina sobre la seua identitat.