Convocatòria

XXVI Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil

Estat
Resolució

J.N. Santaeulàlia ha sigut el guanyador del XXVI Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil amb Something, una novel·la que narra una història d'amor a tres bandes, però amb un xicotet detall que cal remarcar: tota la història l'explica en primera persona un quart personatge, Zero, el gat resabut i escèptic del protagonista.

Josep Navarro i Santaeulàlia (Banyoles, Pla de l'Estany, 1955) és un escriptor, poeta, assagista, novel·lista, traductor i professor de català. Es va estrenar com a escriptor amb el poemari Memoria de la carne (1987). Després d'exercir de professor d'institut a Banyoles durant bona part de la seua carrera docent, va treballar durant set cursos com a tutor d'aula d'acolliment en un institut del Raval de Barcelona. El curs 2008-2009 va ser lector de català en la Universitat de Massachusetts (UMASS).

El jurat del XXVI Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil ha estat integrat per Joanjo Garcia, Ramon Ferrer, Gonçal López-Pampló, Alícia Martí i Fina Masgrau. El text guardonat serà publicat per Edicions Bromera en una de les seues col·leccions juvenils.