El 60% dels joves considera que el seu sou és raonable en relació al seu treball

Segons un estudi realitzat per Bancaixa i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques –IVIE- quasi el 60% dels joves enquestats consideren que la compensació econòmica que reben pel seu treball és raonable. Entre els que no comparteixen esta opinió, es troben els joves empleats per mitjà d’una empresa de treball temporal, dels quals el 77% considera que ocupen un lloc inferior a la seua qualificació, i un 46,1% que cobren menys del que haurien de cobrar.

Per sectors d’ocupació, l’anàlisi realitzada assenyala que el 38% dels empleats en el sector comercial (restauració, hostaleria, comerç, transport, comunicació, etc.) no creu que el seu sou siga l’adequat en relació al treball realitzat, enfront del 65,5% dels que treballen en el sector de les finances, l’educació i la sanitat, que sí que el veuen just.

D’altra banda, dels joves amb contracte indefinit, que presenten major nivell d’adequació entre la seua formació i les tasques del seu lloc de treball, el 75% consideren que cobren raonablement bé. Per contra, la major proporció de joves que pensa que els paguen menys del que treballen es concentra entre els que no tenen contracte, com també el 33,3% dels funcionaris i el 34,3% dels que tenen treball temporal.