El Betlem Bancaixa tanca les portes a la plaça del Cronista Chabret de Sagunt després de rebre més de 45.000 visitants

El Betlem Bancaixa va tancar ahir les portes en la ubicació de la plaça del Cronista Chabret de Sagunt, on es va inaugurar el passat 25 de novembre. Durant aquest període, 45.461 persones han visitat el conjunt escultòric nadalenc que Fundació Bancaixa mostra per Espanya des del 1996 . El dia de màxima afluència va ser el dilluns 6 de desembre, dia de la Constitució, amb 1.441 persones.

En paral·lel al recorregut pel betlem, els visitants han pogut assistir també a la Sala d’Exposicions Glorieta a la projecció del documental Així es va fer , que presenta al públic la història, l’execució i l’origen del Betlem Bancaixa. El projecte d’aquest betlem monumental va sorgir a principis dels anys 90 com a iniciativa de la Comissió de Festa de Reis dels treballadors de Bancaixa, coordinada per Ramón Tamarit. La materialització de la idea es va prolongar durant sis anys. Els tres primers foren de documentació, mentre que la construcció, amb més de 10.000 hores d’elaboració tècnica, es va dur a terme entre 1993 i 1996, any en què es va exposar per primera vegada a València . Els mestres José Luis Mayo i José Luis Catalá, dos dels artistes pessebristes més importants d’Espanya, es van encarregar de la creació del conjunt escultòric.

El Betlem Bancaixa recrea amb més de 1.200 figures els moments més importants del naixement de Jesús. Aquest conjunt nadalenc condueix el visitant per un recorregut cronològic, que va des de l’Anunciació de Natzaret al Naixement de Jesús a Betlem, l’Adoració dels Reis Mags i els pastors i fins a la Fugida a Egipte davant de l’assetjament d’Herodes. Durant les seues 15 edicions, el viatge del Betlem Bancaixa per diverses capitals espanyoles ha atret més d’1,3 milions de persones . La condició d’itinerant és una de les seues característiques principals, que ha permés a Fundació Bancaixa acostar aquesta instal·lació nadalenca a les ciutats de València, Alacant, Sogorb, Madrid, Barcelona, Castelló, Palma, Albacete, Las Palmas de Gran Canaria, Sevilla, Tarragona, Elx, Alcoi i Sagunt .