El Patronat de la Fundació Bancaixa nomena Isabel Rubio com a gerent

El Patronat de la Fundació Bancaixa, en la seua reunió de hui, ha nomenat Isabel Rubio com a gerent, que pren el relleu a Miguel Ángel Utrillas, el qual deixa la direcció per jubilació, després de 41 anys en el Grup Bancaixa i els últims 16 com a gerent de la institució gestora de l’Obra Social de Bancaixa.

Isabel Rubio es va incorporar a Bancaixa l’any 2004 com a directora de Responsabilitat Social Corporativa de l’Entitat. Rubio assumeix la gerència de la Fundació Bancaixa, des de la qual mantindrà l’actual estratègia de gestió, que permet consolidar l’arrelament i repercussió de l’Obra Social de Bancaixa a la Comunitat Valenciana amb la permanent adaptació a les circumstàncies econòmiques i socials de cada moment.

El president del Patronat, José Luis Olivas, ha reconegut i ha agraït “la destacada professionalitat, així com l’extraordinària entrega i dedicació de Miguel Ángel Utrillas al capdavant de la Fundació Bancaixa durant 16 anys, on ha promogut els programes que l’han consolidat com a institució de referència en les seues tres àrees estratègiques de suport als jóvens, l’assistència social i la promoció de la cultura”.

La Fundació Bancaixa és la institució que gestiona des del 1995 l’Obra Social de Bancaixa, les activitats i col·laboracions de la qual van beneficiar l’any passat 6,7 milions de persones. La tasca assistencial de la Fundació Bancaixa va arribar a quasi 330.000 persones majors i més de 163.400 persones amb discapacitat el 2010, dos dels col·lectius prioritaris juntament amb aquells que són socialment més vulnerables. Des de l’àrea de Desenvolupament Social, les convocatòries d’ajudes han permés enguany destinar més de 3 milions d’euros a finançar els projectes socioassistencials de 500 associacions sense ànim de lucre.

Dins del compromís amb els jóvens, la Fundació Bancaixa ha consolidat els seus programes de formació a través de les Beques Internacionals Bancaixa amb més de 3.000 beques concedides l’any passat, juntament amb la línia d’ajudes a la investigació científica amb els principals centres de la Comunitat Valenciana. La institució és també referencia en el foment de l’emprenedoria a través del seu programa de suport a jóvens emprenedors, que va beneficiar més de 173.000 persones el 2010.

Al llarg d’aquest període, la Fundació Bancaixa s’ha consolidat com a institució de reconegut prestigi en el panorama artístic espanyol en la qual destaca la recuperació d’obra gràfica de Picasso, ja que disposa de la major col·lecció privada a nivell internacional; la col·laboració amb la Hispanic Society of America, així com la cooperació amb museus de la rellevància del Museu del Prado, el Museu del Louvre, el Centre d’Art Reina Sofia, l’IVAM, o el Museu Nacional d’Art de Catalunya, entre molts altres. Aquesta tasca cultural té com una de les seues prioritats el compromís amb la cultura i llengua valenciana, i dóna suport a iniciatives que promouen la cultura autòctona a tota la Comunitat Valenciana.