El president de Bancaixa rep la medalla de Sorolla que concedeix la Hispanic Society of America

El President de Bancaixa, José Luis Olivas, rep esta vesprada la Medalla Sorolla que atorga la Hispanic Society of America per la contribució al foment i la conservació de la cultura i l’art espanyol.

La Hispanic Society concedeix este guardó al President de Bancaixa per la seua iniciativa i interés a restaurar i exposar per primera vegada a Espanya l’obra Sorolla, Visió d’Espanya, donant l’oportunitat, de moment, a quasi 750. 000 persones de contemplar els 14 llenços de Sorolla.

L’entrega de la medalla tindrà lloc en la gala benèfica que organitza anualment la Hispanic Society i que és un dels esdeveniments socials novaiorquesos de referència per als amants de la cultura hispanoamericana, que representen al món de les arts, les lletres, les finances i la política, i també representants del cos diplomàtic.

L’Exposició Sorolla, Visió d’Espanya de la Hispanic Society ha estat visitada en total per 746.300 persones en les tres ciutats en les quals, de moment, ha estat exposada, convertint-se així en la mostra més visitada en la història d’Espanya, batent rècords a València i Màlaga com l’exposició més vista de la història.

A València, ciutat natal del pintor, l’exposició va ser visitada per 452.800 visitants; posteriorment l’obra es va exposar al Museu de Belles Arts de Sevilla on va ser contemplada per 132.280 persones i fa uns dies que va acabar la mostra al Centre d’Art Contemporani de Màlaga amb un total de 161. 220 visitants.

A partir del 13 d’octubre es podrà contemplar al Museu de Belles Arts de Bilbao per a després anar a Barcelona i Madrid.

La Medalla Sorolla , que es va instituir en 1910, és obra de l’escultor americà Victor David Brenner, conegut també per haver sigut elegit personalment el 1909 pel president Theodore Roosevelt per a dissenyar diverses sèries de la primera moneda dels Estats Units, anomenada popularment com el “ centau Lincoln” . La Medalla Sorolla representa dues figures masculines, una calmant la seua set en un brollador i l’altra pintant.

Entre les personalitats espanyoles que l’han rebuda es troben la Reina Sofia, Rodrigo Uría, president del Real Patronato del Museo del Prado, Rafael del Pino Calvo-Sotelo, President de Ferrovial, Miquel Barceló o Jesús Polanco, fundador i president del Grup Prisa.