El professor Luis Garicano analitza el futur de l’Estat del Benestar al Centre Cultural Bancaixa

El professor Luis Garicano analitzarà el futur de l’Estat del Benestar demà dimarts, 28 de setembre, a les 18.30 hores, al Centre Cultural Bancaixa de València. El catedràtic d’Economia i Estratègia, lligat als departaments de Gestió i Economia de la London School of Economics, oferirà la conferència El futur de l’Estat del Benestar: cap al 2040. En la seua conferència, organitzada per la Fundació Bancaixa en col·laboració amb la Fundació Cañada Blanch, l’economista parlarà sobre els factors que condicionaran el desenvolupament de l’Estat del Benestar durant les pròximes dècades.

Tres tendències clau afectaran l’evolució de l’Estat del Benestar en els pròxims 30 anys: la demografia, la deslocalització i el canvi tecnològic. Després d’identificar aquests reptes, el professor Garicano explorarà les conseqüències que tindran per a l’estat del benestar espanyol, amb un interés especial en la sanitat, les pensions, l’educació, el mercat de treball i el creixement de la productivitat. La xarrada conclourà identificant i discutint algunes de les reformes clau necessàries per tal de restaurar la competitivitat i fer front a aquests reptes.

Luis Garicano és doctor en Economia per la Universitat de Chicago l’any 1998. Actualment és catedràtic d’Economia i Estratègia al departament d’Empreses i Economia de la London School of Economics. Al llarg de la seua carrera ha rebut nombrosos reconeixements, dels quals destaquen, entre d’altres, el Premi Banco Herrero 2007 al millor economista jove d’Espanya, el Keynote Speaker 2007 de l’Spanish Economic Association, la University of Chicago Doctoral Fellowship (1995-98) i el Minister of Foreign Affaire Fellowship (1992-93).

La conferència és d’entrada gratuïta i amb una capacitat limitada. Tindrà lloc a la Sala Ausiàs March del Centre Cultural Bancaixa de València (Plaça Tetuan, 23) demà dimarts, 28 de setembre, a les 18.30 hores.