El rector de la Universitat de València ha rebut els becaris del programa Beques Bancaixa Amèrica Llatina

Esteban Morcillo, rector de la Universitat de València, ha rebut aquest matí el grup de 15 joves d’El Salvador i Nicaragua que han portat a terme a València el programa de Beques Bancaixa Amèrica Llatina des del setembre del 2009 fins al juny del 2010. En l’acte han estat acompanyats pel vicepresident de la Fundació Bancaixa, Vicente Montesinos. Els becaris han traslladat al rector la seua experiència de quasi un any a València gràcies a la seua participació en aquest programa, que forma part de la línia estratègica de Cooperació Internacional de l’Obra Social de Bancaixa des de l’any 1995.

Les Beques Bancaixa Amèrica Llatina ofereixen als universitaris d’El Salvador i Nicaragua un ampli programa de formació que inclou la realització d’un curs de postgrau en la Universitat de València, 900 hores de pràctiques formatives en diferents departaments del Grup Bancaixa, a més d’activitats de voluntariat social i formació en temes de lideratge, sector financer, responsabilitat social corporativa i recursos humans.

Les Beques Bancaixa Amèrica Llatina es dirigeixen a llicenciats recentment procedents d’aquests països centreamericans. En el programa participen la Universitat Centreamericana Simeón Cañas, la Universitat d’El Salvador (UES), la Universitat Centreamericana José Coronel Urtecho i la Universitat Politècnica de Nicaragua.

Aquest programa formatiu de cooperació internacional té continuïtat després de la tornada dels estudiants als seus països d’origen amb activitats que els participants en les successives convocatòries fan a través de les dues associacions d’exbecaris Aexban, situades a El Salvador i Nicaragua, en camps com el de la promoció dels emprenedors. Les quatre universitats centreamericanes compten amb Càtedres Bancaixa Jóvens Emprenedors.