El teixit empresarial valencià debat la seua Responsabilitat Corporativa davant de l’ocupació de persones amb discapacitat

Una de cada deu persones en el món té discapacitat, col·lectiu que registra majors taxes de desocupació i menors ingressos que les persones sense discapacitat. Ben sovint estan relegats a treballs de baix nivell i pocs ingressos. A més, entre les persones amb discapacitat, els homes tenen el doble de probabilitat que les dones de tindre treball. Estes conclusions, que es desprenen d’un informe de l’OIT sobre la discapacitat en el món del treball, marquen el tema que l’última commemoració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat (3 de desembre), es va basar en el dret a treballar en condicions d’igualtat.

Enfront d’esta realitat s’assumeix un compromís. Així, Bancaixa i la Fundació Adecco han celebrat este matí la jornada “ Fomento y Autoempleo para personas con discapacidad ” junt amb més de 150 empreses valencianes que busquen fórmules per abordar amb èxit l’ocupació sostenible i l’auto ocupació de les persones amb discapacitat. La jornada, celebrada en la seu de la Fundació Bancaixa, ha sigut inaugurada pel Sr. Luis Lobón Martín, Secretari Autonòmic d’Ocupació de la Conselleria d’Economía, Hisenda i Ocupació, la Sra. Margarita Montañés Duato, Gestora de Desenvolupament Social de la Fundació Bancaixa, de Bancaixa.

El desenvolupament de la jornada va brindar als assistents la possibilitat de conèixer, de la mà de la Sra. Cristina Pérez, Cap de l’Àrea de Foment de l’ Ocupació del SERVEF, les diverses polítiques de foment de l’ ocupació per a persones amb discapacitat. A més, el Sr. Daniel Martín Lorente, Coordinador d’Orientadors de la Finestreta Única de la Cambra de València, va explicar les mesures de foment d’auto ocupació d’este col·lectiu i gràcies a la participació de Gonzalo Deval el teixit empresarial valencià va poder conèixer un cas exemplar i d’èxit.

Per la seua banda, Arancha Jiménez, Directora d’Operacions de la Fundació va compartir amb els assistents l’experiència dels 10 anys en la Fundació ajudant les empreses a dilucidar fórmules per a l’ ocupació sostenible de les persones amb discapacitat en entorns competitius i normalitzats. Abans del tancament de la jornada es va poder escoltar el cas d’Implantació d’un Programa d’integració d’èxit per part del Sr. Cristóbal Paus, Director de Recursos Humans d’Air Nostrum.

Dins del seu model de Responsabilitat Social Corporativa, Bancaixa entén que el seu desenvolupament empresarial ha de basar-se en un model de sostenibilitat. Des d’este punt de vista, l’Entitat opta per atendre en l’àmbit social aquells col·lectius amb risc d’exclusió social.

En este sentit, conscient de les dificultats que troben les persones amb discapacitat per trobar ocupació , Bancaixa desenvolupa iniciatives dirigides a potenciar la inserció laboral, una de les quals en col·laboració amb la Fundació Adecco, amb qui ha posat en marxa diversos projectes que faciliten la integració en el mercat laboral de persones amb discapacitat per mitjà de programes de formació, promoció, generació d’ocupació i accessibilitat.