El termini per a optar al Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors acaba el 28 de juliol

Els jóvens emprenedors tenen fins al pròxim 28 de juliol per a presentar les candidatures al XVII Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors, el programa anual amb el qual l’Obra Social de Bancaixa fomenta la iniciativa empresarial entre els jóvens i que disposa d’una dotació de 425.000 euros. Aquesta iniciativa de suport a l’emprenedoria premia 40 iniciatives empresarials cada any, distribuïdes en tres categories:

Empreses de base tecnològica. Poden optar a aquesta categoria empreses que estan ja en funcionament i que són productores de béns i servicis. Han d’estar compromeses amb el disseny, desenvolupament i producció de nous productes, i/o processos de fabricació innovadors, a través de l’aplicació sistemàtica de coneixements tècnics i científics. En aquesta categoria es concedeixen 10 premis amb una dotació de 15.000 euros cada un i 5 premis extraordinaris més per un import de 15.000 euros, cada un, entre els guanyadors de l’edició anterior amb millor evolució.

Empreses tradicionals i/o socials . Aquesta categoria està dirigida a empreses ja en funcionament, productores de béns i servicis relacionats amb els sectors tradicionals i/o enfocades a la millora social, i entre les quals es reparteixen 10 premis de 10.000 euros cada un.

Projectes d’empreses , dirigides a iniciatives que encara no estan en funcionament. Poden pertànyer a qualsevol sector. El requisit bàsic és que tinguen un pla d’empresa ja desenvolupat. A més, es valora el fet que el projecte es trobe en la fase final i pròxim a crear-se com a empresa. Entre els projectes presentats, Bancaixa en selecciona 20 que seran premiats amb 5.000 euros cada un.

Per primera vegada, i aprofitant les possibilitats de les noves tecnologies, enguany la presentació de candidatures es fa únicament de manera electrònica a través un formulari disponible en la web www.jovenesemprendedoresbancaja.com . Els projectes presentats s’han de situar en localitats del territori nacional i estar fets per jóvens de fins a 35 anys (inclosos), bé de manera individual o col·lectiva.

L’avaluació dels projectes es durà a terme per un jurat i la resolució del concurs es farà pública a la fi de desembre del 2011 en la pàgina web.

A la XVI edició del Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors es van presentar l’any passat 403 projectes empresarials i, en els últims sis anys, quasi 2.900 emprenedors han acudit a la convocatòria. En aquest període s’han concedit 280 premis amb una dotació de més de 2,9 milions d’euros. Des de la seua creació, fa setze anys, el Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors ha ajudat a la creació de 3.150 llocs de treball directes i quasi 4.100 d’indirectes, gràcies a les empreses creades al llarg de les convocatòries successives.