Els focs de la memòria és l’obra guanyadora del XII Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil

Els focs de la memòria , de l’escriptor Jordi Sierra i Fabra, ha sigut guardonada amb el XII Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil.

Els focs de la memòria, que es publicarà en Edicions Bromera, és una novel·la d’intriga que aborda un tema de màxima actualitat, el de les fosses comunes de la Guerra Civil, amb un argument ple d’acció i misteri.

La història comença quan, en obrir una fossa en la Guerra Civil on havia d’haver-hi 13 cadàvers, només n’apareixen dotze. Esbrinar on està l’exemplar desaparegut és el fil argumental de la novel·la.

El Jurat del XII Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil, format per Consuelo Berenguer, Joan Carles Girbés, María José Obiol, Joan Portell i Andreu Martín, guanyador de l’edició anterior, ha destacat que es tracta d’una obra d’“història atractiva i apassionant que enganxa el lector.”

Jordi Sierra i Fabra (Barcelona, 1947) és un dels autors més llegits a Espanya i Llatinoamèrica. Les seues obres s’han traduït a 25 llengües i ha venut més de set milions de llibres. Ha sigut candidat al Premi Andersen per a Espanya i ha obtingut recentment el Premi Nacional de Literatura Infantil i Juvenil per l’obra Kafka i la nina viatgera.

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, destina part del seu esforç i treball a conservar i cuidar el patrimoni lingüístic, pel que des de fa ja molts anys col·labora en la convocatòria d’estos premis i en altres activitats que igualment divulguen el valencià. Amb este premi, a més, l’entitat pretén fomentar la lectura dels més joves, conscients que l’hàbit de lectura adquirit durant la infància i la joventut condiciona el posterior accés al coneixement i al saber.

En esta línia, Bancaixa organitza altres premis literaris com el Premi Bancaixa de Narrativa Vicent Andrés Estellés, que té com a objectiu difondre l’obra i la persona de l’escriptor valencià o el Premi Ulisses, destinat a obres escrites en valencià en les modalitats de novel·la, conte, memòries o llibres de viatges.

Enguany, Bancaixa destinarà a la seua Obra Social un total de 72 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 24%, que la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats i en la de major creixement percentual d’este pressupost en el present any.