Els Picasso de Bancaixa ajuden els majors a exercitar la memòria

A fi de facilitar l’acostament al món de l’art i els seus processos creatius, Bancaixa ha organitzat diferents activitats didàctiques sobre l’artista Pablo Picasso dirigides a persones majors de 55 anys.

Es tracta del programa “Picasso amb els Majors”, que consta de tres tallers amb la figura de Picasso i el seu treball com a guia. Els tallers, el principal objectiu dels quals és ajudar a millorar la memòria i l’orientació de les persones majors, són gratuïts i es realitzaran al Centre Cultural Bancaixa de València. Estos tallers comptaran amb la col·laboració d’empleats voluntaris de l’Entitatper mitjà del Programa de Voluntariat Corporatiu de Bancaixa.

Els tallers programats i les dates de realització són els següents:

• Picasso i l’aiguatinta , del 17 d’octubre al 19 de desembre. Tots els tallers combinen la part teòrica amb la pràctica. A més de documentar-se sobre la tècnica, els assistents marcaran una planxa de PVC amb un burí de punta redona que posteriorment tintaran per transferir el seu dibuix a un DIN A-4.
  • Picasso cubista , del 12 de gener al 13 de març. Es treballarà este moviment artístic utilitzant la pintura com a vehicle didàctic.
  • Picasso i la ceràmica , de l’1 d’abril al 21 de juny. Estudiaran la ceràmica de Picasso i a partir de peces de fang treballaran l’ornamentació.

Per realitzar la reserva els interessats poden telefonar al telèfon 96 381 3993.

Bancaixa és l’Entitat privada del món amb més obra gràfica de Picasso i un referent internacional. Compta amb set col·leccions completes, de les poques que existeixen en el món, i bàsiques en l’obra gràfica picassiana. També disposa de 6 linogravats i més de 80 llibres il·lustrats per l’artista malagueny. Este genial artista resulta un valor afegit per a l’activitat, ja que va treballar fins als 92 anys, arribant a preparar-se físicament per poder executar obres en gran format.

Realitzar obres sobre suports de dimensions tan grans requeria un gran esforç físic. A mesura que les seues forces anaven minvant deixava d’escometre obres tan megalítiques. Este és un matís important, perquè els majors també tenen este tipus de carències físiques i no per això han de deixar de realitzar certs treballs. L’única cosa que han de fer és adequar-los a les seues carències .

En 2008 Bancaixa destina a la seua Obra Social el major pressupost de la seua història. El pressupost assignat arriba als 85 milions d’euros i suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat, i situa l’Entitat entre les que més fons dediquen a l’Obra Social.