Es reobrin els tallers didàctics de ‘Camins d’Art’ pels quals han passat més de 4.000 persones

Més de 4.000 persones han fet ja les activitats dels tallers didàctics de l’exposició «Camins d’Art», que desenvolupa la Fundació de la Comunitat Valenciana La Llum de les Imatges a Alcoi i que té el patrocini de la Fundació Bancaixa. Els tallers, que es van posar en marxa el passat mes de març, són de caràcter gratuït i tenen lloc a l’antic asil de les Mongetes dels Pobres i Ancians Desemparats d’Alcoi, edifici restaurat amb motiu de l’exposició. De les 4.000 persones que han fet aquestes activitats, el 88% són estudiants jóvens i escolars, i l’altre 12% són adults. Al llarg de les nou edicions de La Llum de les Imatges, més de 350.000 persones han passat ja per aquests tallers didàctics, que es van iniciar el 1999.

A més de les persones que ja han participat en aquestes activitats, els tallers disposen de prop de 3.000 noves reserves per als pròxims mesos. Aquest matí s’han posat en marxa les activitats per als nous grups de participants. El primer d’aquests ha sigut un grup d’escolars del col·legi Carmelites d’Alcoi.

Les activitats dels tallers didàctics de «Camins d’Art» estan destinades tant a públic jove com a grups d’adults i tenen com a objectiu aprofundir en els coneixements historicoartístics que proposa aquest itinerari expositiu. A les sales habilitades per a la realització dels tallers, dotades amb 60 ordinadors, els alumnes posen en pràctica les últimes tècniques de restauració a través de les aplicacions multimèdia i coneixen dades destacades sobre la història i les tradicions de les comarques de l’Alcoià i el Comtat, relacionades amb la línia argumental de la mostra.

En concret, es desenvolupen dues activitats. Un taller de restauració interactiu, en el qual es treballa la restauració del llenç L’adoració dels Reis Mags, i en el qual se simula la restauració d’una obra recuperada per La Llum de les Imatges amb motiu de «Camins d’Art», que permet la interacció de l’usuari amb els processos i eines que requereix la intervenció d’una obra pictòrica, segons els mètodes utilitzats pels restauradors d’aquesta institució. D’altra banda, el joc interactiu Coneixeu els patrons introdueix l’usuari en els coneixements sobre la història, atributs i iconografia dels patrons, les obres d’art dels quals s’exhibeixen en l’exposició.

Aquestes activitats comprenen, a més, el lliurament gratuït de les guies didàctiques, publicacions diferenciades tant per a l’alumnat com per al professorat, que complementen la participació en els tallers i la visita a aquesta exposició. El llibre del professorat pretén facilitar la tasca dels docents en l’educació artística dels jóvens als mateixos centres. En aquestes publicacions es recull, a més, informació destacada sobre els béns mobles i immobles que integren la campanya de restauració i difusió patrimonial desenvolupada per La Llum de les Imatges a Alcoi i altres articles d’interés necessaris per a la comprensió de la mostra.

El calendari dels tallers, igual que el de l’exposició, comprén fins a gener del 2012, amb un horari d’obertura de 10 a 14 hores i de 16.30 a 20 hores de dimarts a diumenge (dilluns tancat, excepte festius i vespres de festius). Les reserves es poden fer en el telèfon 902 330 370 o en el correu reservas@laluzdelasimagenes.com