Este diumenge 11 de maig, segona jornada de la Copa Bancaixa Nous Ciutadans

Este diumenge 11 de maig el Poliesportiu de Natzaret acull, a partir de les 17:00h, la segona jornada de la Copa Bancaixa Nous Ciutadans, un esdeveniment organitzat per la Fundació Bancaixa i la Fundació VCF, junt amb la Fundació Esportiva Municipal, i que té com a objectiu la integració social i intercultural per mitjà del futbol.

Després de la jornada inaugural del passat cap de setmana, Algèria, Argentina, Bolívia, Xile, Colòmbia, Equador, Ghana, Hondures, El Marroc, Pakistan, Perú, República Dominicana, Tunísia, Senegal, Ucraïna i Uruguai, tornaran a ser protagonistes. Són 16 països de quatre continents (Àfrica, Amèrica, Àsia i Europa) i més de 200 jugadors immigrants residents a la Comunitat Valenciana.

Amb estes premisses està desenvolupant-se, des del passat 4 de maig i fins al pròxim 8 de juny, la Copa Bancaixa Nous Ciutadans, durant la qual s’uneixen esport, convivència i multiculturalisme. És una festa del futbol que no sols es viu en el terreny de joc, sinó també entre els aficionats. De fet, són cents els familiars i amics dels jugadors que donen colorit als partits. Tot això amb el respecte com a premissa.

El torneig de Futbol 7 es divideix en dues fases. La classificatòria es disputa en el Poliesportiu de Natzaret els diumenges 4, 11 i 18 de maig. La fase final es juga en el camp del Tram III del riu Túria els diumenges 25 de maig (quarts de final), 1 de juny (semifinals) i 8 de juny (3 i 4t lloc i final).

Mitjançant la Copa Bancaixa Nous Ciutadans, competició esportiva que enfronta 16 combinats internacionals, Bancaixa busca la integració dels immigrants en la nostra societat. Este col·lectiu és molt important per a Bancaixa, per això, ha dissenyat productes que s’adapten a les seues necessitats. Productes que poden fer-los les coses més fàcils com ara les “Transferències al meu país” o l’” Assegurança de repatriació”.

L’Obra Social de Bancaixa, on està emmarcada esta activitat, incrementa any a any el seu pressupost, aconseguint els 72 milions d’euros en el present exercici. Bancaixa és la tercera caixa d’estalvis espanyola en fons destinats a Obra Social. Amb activitats com esta, Bancaixa pretén revertir els beneficis de la seua activitat en la societat.

La Fundació VCF és una entitat sense ànim de lucre la missió de la qual consisteix a desenvolupar projectes esportius, socials i culturals amb la finalitat del bé comú i en nom del València C.F. Els beneficis d’esta missió són des de la societat valenciana en general fins a l’aficionat valencianista en particular, i el motor de l’acció, l’enorme força dinàmica d’atracció que té el futbol en general i el València C.F. en particular.

Per tot això, la Fundació VCF treballa per i per a: la difusió en tot el món del que representa el Club; el foment del vessant educatiu de l’esport base i el planter; la promoció de l’esport amateur i la cultura; l’agraïment al suport i sentiment del valencianisme i el cultiu de la convivència i solidaritat ciutadanes.

Premsa Fundació Bancaixa