Exbecaris del programa de Bancaixa Amèrica Llatina gestionaran la primera sucursal de FLAG El Salvador

Miguel Ángel Utrillas, gerent de la Fundació Bancaixa, i José María Arribas, president de la Fundació Latino Grameen –FLAG–, han acordat la posada en marxa de la segona fase del Programa Integral de Microcrèdits “Llave en mano”, iniciat en 2007.

En la primera fase han sigut seleccionats un grup d’exbecaris del Programa de Bancaixa Amèrica Llatina per a l’equip que gestionarà la sucursal de FLAG El Salvador. Estos van realitzar pràctiques laborals en diversos departaments financers de Bancaixa durant una estada de nou mesos a Espanya. Així mateix, van tindre l’oportunitat de cursar un màster en matèries com a finances, administració d’empreses o assessoria jurídica impartits per la Universitat de València.

En la segona fase del projecte, es procedirà a la concessió dels microcrèdits per mitjà de la sucursal de FLAG El Salvador. El nombre de beneficiaris del programa previst són unes 4.500 persones, principalment dones, del país centreamericà, els quals amb estes ajudes podran iniciar els seus propis negocis potenciant així el desenvolupament econòmic de l’àrea rural del seu país.

A l’acte de la firma, celebrat esta vesprada a Madrid, ha assistit el Premi Nobel de la Pau 2006 Mohammad Yunus, president honorífic de la Fundació Latino Grameen, que va ser qui va idear esta ferramenta de finançament per als col·lectius més desprotegits i els bons resultats de la qual han sigut demostrats. En este sentit, cal destacar que el 42% dels 4 milions de beneficiaris de microcrèdits del Grameen Bank en 35 països d’Àsia, nord d’Àfrica i Amèrica Llatina han superat el llindar de la pobresa.

Bancaixa és la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per actius amb presència en totes les províncies espanyoles amb una xarxa de 1.579 oficines del grup. En el primer trimestre de 2008, el grup Bancaixa ha obtingut uns resultats nets de 114 milions d’euros amb un volum de negoci de 174.402 milions d’euros, el que ha suposat una millora de 10,86% respecte al mateix període en 2007.