Exposició

Del 17/06/2011 al 26/02/2012
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)

Fundació Bancaixa, en col·laboració amb la Hispanic Society of America, presenta l’exposició Atresorar Espanya, una selecció antològica dels fons fotogràfics de la institució cultural americana, integrada per 345 instantànies que retraten l’Espanya de fa més d’un segle i de les quals, prop de 200 són inèdites. La mostra acosta al públic les visions fotogràfiques de l’Espanya contemporània de Sorolla, a través d’imatges captades durant la segona meitat del segle xix i les tres primeres dècades del xx per una vintena de fotògrafs, l’obra dels quals va adquirir o animar el fundador de la Hispanic, Archer Milton Huntington, en la gran empresa de compilació de la cultura espanyola abordada per aquest hispanòfil i mecenes nord-americà.

Atresorar Espanya disposa d’una doble seu, i així es troba present al Centre Cultural Bancaixa de València, on s’exhibeixen 268 fotografies, i al d’Alacant, on es mostren 77 imatges.

L’exposició, d’entrada gratuïta, arriba als dos centres sota el comissariat de Joaquín Bérchez, fotògraf, catedràtic d’Història de l’Art, i acadèmic de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles de València; i de Patrick Lenaghan, conservador de la Hispanic Society of America. Els comissaris han donat forma a aquesta selecció de 345 instantànies, elegides entre més de 175.000 fotografies que integren els valuosos fons de la Hispanic.

Al caràcter documental i antropològic se suma el valor afegit de la singular mirada amb què s’acosten a aquesta realitat espanyola els fotògrafs presents en la mostra, amb alguns dels noms que han marcat la història universal de la fotografia com Charles Clifford, Jean Laurent, Kurt Hielscher, Anna Christian, Ruth Matilda Anderson i els fotògrafs espanyols que van crear escola en aquella època com Emilio Beauchy, Josep Maria Cañellas, Casiano Alguacil, Rafael Garzón, J. E. Puig o José Ortiz Echagüe, entre d’altres.