Exposició

Del 27/04/2022 al 16/10/2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores.

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

Normes de visita a l'exposició.

Entrades

General: 7 euros.

Reduïda: 4 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys i famílies nombroses).

Gratuïta (menors de 12 anys).

Venda d'entrades en la taquilla (plaça Tetuan, 23). Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en aquest moment en la Fundació Bancaixa.

Les entrades comprades al matí són vàlides fins a les 14 h i les comprades a la vesprada fins a les 20.30 h.

Visites comentades

Les visites guiades només es realitzaran amb una assistència mínima de sis persones per grup.

Informació sobre visites guiades a través del correu electrònic visitasguiadas@fundacionbancaja.es.

Preu: 5 euros

L’exposició Camins de modernitat 1860-1980. Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza ofereix una mirada retrospectiva a la successió de moviments pictòrics des de la segona meitat del segle XIX fins als anys huitanta del XX, reivindicant la modernitat com una evolució constant en l’expressió artística a vegades amb innovacions subtils i, en altres ocasions, des d’una major ruptura.

Aquest relat dels diversos camins cap a la modernitat artística descansa sobre obres de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza a través de la major selecció presentada fins a la data de mestres catalans i valencians presents en aquesta col·lecció, i en diàleg amb algunes peces de la Col·lecció Fundació Bancaixa.

L’exposició, comissariada per Lourdes Moreno i Mar Beltrán, comença quan es percep l’experiència estètica de la modernitat. Després del pas del romanticisme, que va considerar l’actitud de l’artista com a innovadora i l’esperit melancòlic de la qual és present en nombroses obres, es presenten peces pròximes al naturalisme, per a després deixar passe a moviments com el modernisme, inspirat en la naturalesa, o el noucentisme, que va suposar un intent de conjuminar tradició i renovació. La mostra conclou amb obres pertanyents a corrents de les avantguardes, quan la ruptura amb l’art tradicional s’havia efectuat, s’imposava un diferent sentit del temps, vinculat al transitori, i un nou concepte de bellesa bategava en els pinzells dels artistes.

El recorregut expositiu, amb presència de pintura, escultura i arquitectura, inclou un centenar d’obres datades entre 1867 i 1986 que revelen el particular camí de modernitat pres per cadascun dels artistes representats: Ramón Martí Alsina, Mariano Fortuny, Modest Urgell, Joaquim Vayreda, Baldomer Galofre, Francesc Miralles, Arcadi Mas, Joan Roig, Eliseu Meifrèn, Joan Llimona, Santiago Rusiñol, Lluís Graner, Joaquín Sorolla, Ramón Casas, José Navarro Llorens, Alberto Pla, Antoni Ferrater, Hermenegild Anglada i Camarasa, Manolo Hugué, Isidre Nonell, Joaquim Mir, Joaquín Torres-García, Joaquim Sunyer, Ricard Canals, Joan Cardona, Josep Clarà, Pau Roig, Pere Torné, Ricard Opisso, Olga Sacharoff, Pablo Gargallo, Rafael Benet, Rafael Durancamps, Josep de Togores, Manuel Moreno Gimeno, Josep Amat, Josep Puigdengolas, Emili Grau, Antoni Clavé, Antoni Tàpies, Albert Ràfols-*Casamada, Modest Cuixart, Manuel Gil Pérez, Joan Ponç, Perejaume, Miquel Barceló.

Amb motiu de l’exposició, s’ha editat un catàleg amb la reproducció de les obres presentades així com textos de totes dues comissàries.

Fotos

Vídeos