Exposició

Del 05/11/2015 al 31/07/2016
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Visites comentades

Visites guiades divendres i dissabtes, de 18:30 a 19:30 h.
Informació i reserves: 699 710 573.

Fundació Bancaixa i Lladró presenten l’exposició Col·lecció Lladró. Sis segles de pintura, que es podrà visitar en el Centre Cultural Bancaixa fins al pròxim 5 de juny. La mostra, organitzada per ambdós institucions, està integrada per una selecció de més de 70 obres que pertanyen als fons artístics de l’empresa valenciana. Comisariada per Carmen Tarín, directora del Museu Lladró, l’exposició arreplega una selecció d’olis des del segle XV al segle XX amb un ampli repertori d’èpoques, estils, formats i tècniques. Sis segles que reflectixen les diferents tendències de la història de l’art, posant l’èmfasi en l’art valencià, sense oblidar artistes de la resta d’Espanya i d’Europa.

La Col·lecció Lladró constituïx un dels conjunts artístics privats més importants d’Espanya. De les més de 200 obres que la componen, la selecció que es mostra en esta exposició arreplega peces d’artistes com el Mestre de Cubells o Juan Rexach, del segle XV; el Mestre d’Artés, Alonso Berruguete o Joan de Joanes, del segle XVI; Juan Sánchez Cotán, Juan Ribalta, Jerónimo Jacinto Espinosa, José de Ribera, Rubens, Francisco Herrera el Vell, Francisco de Zurbarán, Juan Valdés Leal, José Antolínez, Antonio Colomí, Margarita Caffi o Baldasare de Caro, del segle XVII; José Camarón Boronat, Mariano Salvador Maella, Juan Bautista Romero, Vicente López i José Felipe Parra Piquer, del segle XVIII; i Antonio Cortina, Ignacio Pinazo, José i Marià Benlliure, Cecilio Pla, Joaquín Sorolla, José Mongrell, Julio Vila Prades, Víctor Moya i Juan Bautista Porcar, dels segles XIX i XX.

Este recorregut per diferents períodes de la història de l’art es completa amb una selecció de deu escultures de distints estils i materials que repassen la història de la companyia des de les primeres peces que van crear els germans Lladró fins a l’actualitat. Esta selecció inclou creacions des del 1968 fins al 2009 d’autors com Fulgencio García, Salvador Furió, Julio Ruiz, José Puche, Rafael Lozano, Pablo Serrano, Amadeo Gabino, Jaime Hayón o Marco Antonio Noguerón. A més de formar part dels fons del Museu Lladró, reconegut per la Generalitat Valenciana en 2012, gran part d’estes peces han participat en mostres temporals en diverses ciutats d’Espanya i l’estranger, amb el suport d’institucions com la Universitat de València, la Fundació Caixa Vital Kutxa, el Museu Nacional de Ceràmica González Martí de València, el Museu Nacional d’Arts Decoratives de Madrid, el Museu Nacional de la Dansa de L’Havana o el Teatre Bolshoi de Moscou.

L’exposició Col·lecció Lladró. Sis segles de pintura romandrà en el Centre Cultural Bancaixa fins al 5 de juny del 2016 amb entrada gratuïta. L’horari de visita és de dilluns a dissabte, de 10 a 14 i de 17 a 21 hores, i els diumenges de 10 a 14 hores.