- Inici
- Exposicions
- Compromís amb l’art. De Miró a Barceló.

Compromís amb l’art. De Miró a Barceló.
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
De dimarts a diumenge: de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h.
Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.
General: 10 euros.
Reduïda: 5 euros (pensionistes, aturats, persones amb discapacitat, estudiants de 13 a 26 anys, famílies nombroses i monoparentals).
Gratuïta (menors de 12 anys i acompanyant de persona amb discapacitat).
Venda d'entrades en la taquilla (plaça Tetuan, 23). Entrades vàlides per al mateix dia d'adquisició.
L'entrada permet l'accés a les exposicions vigents a cada moment.
Públic general
- Duració: 50 minuts.
- Sessions: dimecres (vesprada) / dijous (matí i vesprada) / divendres (matí i vesprada).
- Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l'activitat.
- Preu: 5€ + Entrada exposició.
- Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.
Grups
- Duració: 50 minuts.
- Sessions: dimarts (vesprada)/ dimecres (vesprada)/ dijous i divendres (matí).
- Aforament màxim 20 persones.
- Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.
La Fundació Bancaixa i ABANCA presenta l’exposició Compromís amb l’art. De Miró a Barceló, que reunix a València una selecció dels fons d’art contemporani de les dos institucions, oferint una mirada retrospectiva a l’evolució de l’art durant els segles XX i XXI.
La mostra, comissariada per Fernando Castro Flórez, planteja un diàleg entre les col·leccions de ABANCA i de la Fundació Bancaixa en un recorregut que abasta des de les avantguardes històriques a la pluralitat de formes de la pintura contemporània amb obres datades entre 1913 i 2023.
L’exposició s’emmarca en la col·laboració entre les dos institucions, que va portar a mostrar este projecte en la seu de Afundación a la Corunya a l’octubre de 2025 i que es presenta ara en la seu de la Fundació Bancaixa a València amb un renovat conjunt d’obres seleccionades.
El recorregut expositiu està integrat per 86 obres, 48 procedents de la Col·lecció ABANCA i 38 dels fons de la Fundació Bancaixa. En esta lectura de més d’un segle d’art estan representats 59 artistes, que han protagonitzat els diferents moviments pictòrics del període en l’art nacional i internacional.
De les avantguardes històriques a la contemporaneïtat
Les obres de les avantguardes presents en la mostra van des d’una revisió de les dinàmiques creatives avantguardistes amb obres de Picasso, Miró, Kandinsky, Georges Braque, Juan Gris, Paul Klee, Joaquín Torres García, Marc Chagall, Giorgio De Chirico, André Lhote o Jean Metzinger, fins a diferents modes d’entendre la pintura contemporània, com en les obres de Manolo Valdés o Soledad Sevilla.
En la mostra es presenten les modulacions de la pintura des de creadors fonamentals de l’informalisme com Antonio Saura, Rafael Canogar, Manolo Millares o Antoni Tàpies, fins a artistes que partixen del rigor geomètric com Eusebio Sempere o José María Yturralde.
Els quadres abstractes de Sean Scully, José Manuel Broto, Antón Lamazares, José María Sicília, Miguel Ángel Campano o Günther Förg, i els plantejaments pop i figuratius com els d’Equip Crònica, Luis Gordillo, Darío Villalba, Anzo, Juan Barjola, Juan Navarro Baldeweg o Miquel Barceló, donen compte de la vitalitat de la pràctica pictòrica sense derives en un desenvolupament lineal i historicista.
També s’inclou un conjunt de peces vinculades a l’evocació de la naturalesa i el context urbà, amb obres com les de Miquel Navarro, Cristina Iglesias, Urbano Lugrís o Julian Opie.


