Exposició

Centre
Sala d'Exposicions Glorieta
Plaça Cronista Chabret, 6. Soterrani, Sagunt

La Sala Glorieta de la Fundació Bancaixa a Sagunt acull l’exposició itinerant ‘Dones en marxa. Imatges de dona i dones artistes en les col·leccions de la Diputació de València’ composta per obres del patrimoni de la institució provincial creades per dones o inspirades en elles, amb artistes com Sorolla, Pinazo, Genovés, Michavila, Aurora Valero, Carmen Calvo i Ángeles Marco. A més, també hi ha obres de destacades pintores com Aurora Valero o Carmen Grau, totes elles pertanyents al patrimoni artístic de la Diputació i amb la dona com a fil conductor. ‘Dones en marxa’ mostra la imatge de les dones al llarg dels dos últims segles per a abastar un període de forta reivindicació per la igualtat i té com a objectiu contribuir a reflexionar sobre el paper de les dones en el món cultural i artístic.

Un projecte que naix des de l’àrea d’Igualtat de la Diputació en la seua aposta per la visibilització de la dona en tots els àmbits, al costat del departament de Patrimoni de la corporació.

La mostra consta de dues parts i compta amb Esther Alba i Mireia Ferrer en el paper de comissàries. La primera, dedicada a la representació de la dona, que inclou la iconografia tradicional, acadèmica, sobre la mirada imposada en el cos de la dona: retrats, nus, imatges de maternitat o ancianitat, al costat de la vida quotidiana i costums, i que mostra l’avanç de les temàtiques cap als plantejaments de la modernitat: pintura d’història, costumisme i vida moderna.

I un segon bloc que pretén reflectir l’enlairament de les dones artistes per mitjà de beques i ajudes de la Diputació de València a través de tres blocs diferenciats: les beques de la Diputació, les beques d’ampliació d’estudis universitaris i les beques Alfons Roig.

L’horari de visita de l’exposició és de dimarts a dissabte, de 17 a 21 hores, i  diumenges i festius de 10 a 14 hores.