Exposició

Del 20/02/2014 al 11/03/2014
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)

El fotògraf valencià Alberto Pla i l’organització de la societat civil TECHO, amb la col·laboració de la Fundació Bancaixa, presentaren el passat mes de febrer l’exposició El Cor d’Haití, una mostra amb una selecció de fotografies i un documental sobre la lluita diària del poble haitià.

Alberto Pla va documentar, entre finals del mes de setembre i novembre del 2013, la labor que realitza l’organització TECHO a Haití, que involucra al voltant de 200 voluntaris repartits en diversos projectes educatius, sanitaris i agrícoles, entre altres. La característica més significativa del treball de Pla és l’optimisme i l’esperança que transmeten les seues imatges, la mateixa que compartixen els milers d’haitians que lluiten des dels programes de TECHO per a generar progrés i desenvolupament.

Estos sentiments i valors es podran apreciar en l’exposició, que té com a objectiu mostrar, a més dels projectes que s’estan desenvolupant a Haití, la fortalesa, la mirada positiva i la solidaritat que el poble haitià imprimix a la seua vida diària.

Alberto Pla, que des de 2009 ha treballat amb ONG’s a Europa, Àfrica o Àsia, pretén amb este projecte tornar a generar consciència social a través de les greus carències que encara hui en dia patixen milions de persones. Els seus treballs han sigut guardonats per fundacions com BALMS i, recentment, La Fundació de Drets Civils li va atorgar el primer premi de fotografia per segon any consecutiu pel treball Xiquets mecànics desenvolupat en la ciutat índia de Rajeev Nagar.

Per la seua banda, TECHO busca superar la situació de pobresa en més de 450 assentaments humans, a través del treball conjunt dels seus pobladors i voluntaris de l’organització. Fins a la data, més de 600.000 jóvens han treballat al llarg dels 19 països en què TECHO està present. L’organització es caracteritza principalment per involucrar a milers de ciutadans en els seus projectes, a més de promoure un model de treball que impulsa a les mateixes comunitats a generar solucions als seus problemes. “TECHO entén al voluntariat com un element transformador que unix els habitants de les comunitats més marginades de la societat amb els jóvens universitaris”, afirma Olson Regiu, Director Social de TECHO Haití.

Entrevista a Alberto Pla, fotògraf.