Exposició

Del 27/01/2017 al 18/03/2017
Centre
Sala d’Exposicions Glorieta
Plaça Cronista Chabret, 6. Soterrani ,Sagunt (Valencia)

Fundació Bancaixa presenta a Sagunt l’exposició Els records de Picasso. 15 gener 1970 – 25 maig 1970. Suite 156. Aquesta nova mostra, comissariada per l’historiador Juan Rodet, suposa la continuació de l’exposició que es va realitzar en 2015 en la mateixa seu amb part dels gravats d’aquesta sèrie, centrats en aquella ocasió en la relació de l’obra picassiana amb el pintor Degas i en la figura nua de la dona. Ara, es completa amb una selecció de 55 estampes amb referències al circ, al teatre, a la dona nua i a altres pintors de la història de l’art. Les estampes que conformen aquesta mostra tenen en comú una mirada al passat de la vida de Picasso, ja ancià. Estan considerades com un diari de la memòria visual de l’artista, en el qual s’aprecia ociositat, desig frustrat, divertiment i certa malenconia.

L’obra exposada es pot considerar com un dels últims quaderns d’anotacions de Picasso, en el qual l’artista plasma ja directament en els gravats els seus sentiments i vivències. Aquestes peces mostren la intensitat amb la qual Picasso va imaginar els últims anys de la seua vida, barrejant les seues fantasies amb la seua personal memòria de la història de l’art. Es descobreixen referències i picades d’ullet del pintor malagueny a altres artistes, sobretot Rembrandt, però també sobre Velázquez, Degas, Goya, Murillo o Delacroix.

Les obres exposades són també reflex del joc de tècniques que li agradava practicar a Picasso en els seus processos de gravat: de la simple mossegada a l’àcid a l’aiguatinta amb resina o amb sucre, o la manera negra. Al costat de l’heterogeneïtat de les tècniques, també és característica d’aquesta sèrie la diversitat de grandàries de les obres.

L’exposició mostra part d’una de les tres sèries completes existents de la Suite 156. Al costat de la qual s’exhibeix, propietat dels fons artístics de Fundació Bancaixa, només existeixen altres dues sèries íntegres en el món, una d’una col·lecció particular i una altra que es troba en el Museu Picasso de París.

La mostra es pot visitar fins al 18 de març en la sala d’Exposicions Glorieta de Sagunt amb entrada gratuïta i en horari de dimarts a dissabte, de 17 a 21 h.