Exposició

Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

Fundació Bancaixa presenta, del 6 d’abril al 8 de juliol, l’exposició Espais d’art, comisariada per l’escriptor Martí Domínguez i el fotògraf Jesús Císcar, que explora l’univers creatiu d’artistes vinculats a la Comunitat Valenciana i nascuts al llarg de les dècades dels anys 60, 70 i 80. Aquesta aproximació a l’esfera física de la creació artística es realitza a través d’un recorregut pels estudis i per l’obra de 39 creadors. La mostra, que compta amb la col·laboració de Bankia, es podrà visitar en la seu de la Fundació Bancaixa a València fins al 8 de juliol. Amb aquest eix conceptual, la mostra ofereix un recorregut pels estudis d’Alex Francés, Ana Donat, Angela Bassano, Anna Moner & Sebastià Carratalà, Anna Sanchis, Antonio Barroso, Calo Carratalá, Chema López, Greta Alfaro, Inma Femenía, Inmaculada Martínez Martí, Jarr, Javier Palacios, Joël Mestre, Jorge Carla, José Saborit, Juan Cuéllar, Juan Olivares, Lucia Peiró, Manu Blázquez, Manuel Sáez, Mariona Brines, Mavi Escamilla, Mery Sales, Mira Bernabeu, Moiséis Mahiques, Nanda Botella, Nelo Vinuesa, Nico Munuera, Nuria Rodríguez, Oliver Johnson, Paco de la Torre, Patricia Gómez & Mª Jesús González, Pol Coronado, Rebeca Plana, Rubén Riera i Sergio Barrera.

Espais d’art ofereix un muntatge expositiu en el qual interactuen fotografies en gran format realitzades per Jesús Císcar als artistes en els seus tallers, textos de Martí Domínguez, obres dels artistes i l’esbós que cadascun d’ells ha realitzat del seu estudi ex profeso per a aquesta exposició i que es mostren com a obra inèdita. Els textos de Martí Domínguez –extractes de les entrevistes que en els últims quatre anys ha realitzat als artistes i que s’han publicat en els suplements culturals Postdata (Levante-EMV) i Quadern (El País)- i les fotografies de Jesús Císcar ofereixen al visitant claus sobre la relació dels artistes amb el seu propi espai de creació, mentre que els esbossos dels seus estudis ofereixen la visió artística que tenen de propis els seus tallers.

Amb motiu de la mostra, s’ha editat el catàleg Espais d’art en el qual es reprodueixen les fotografies de Jesús Císcar, les entrevistes íntegres mantingudes per Martí Domínguez amb els artistes, i els esbossos dels estudis. Com a activitat complementària a l’exposició, es van a realitzar tallers didàctics per a escolars, així com per a persones amb discapacitat i persones en situació d’exclusió social.

Espais d’art dóna continuïtat a l’exposició Estudis d’art, presentada per la Fundació Bancaixa en 2013 amb el comissariat també de Domínguez i Císcar, i en la qual el protagonisme va ser de l’espai creatiu d’artistes nascuts entre les dècades dels anys 30 i 50.

Fotos

Vídeos