Exposició

Del 13/03/2014 al 08/06/2014
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)

Fundació Bancaixa presenta l’exposició Estudi d’Estudis, una nova proposta cultural que podrà veure’s en el Centre Cultural Bancaixa fins al pròxim 8 de juny i que completa la mostra Estudis d’art, ja present en el centre. L’exposició, comissariada també per l’escriptor i articulista Martí Domínguez i pel fotògraf Jesús Císcar, oferix al públic una selecció de 38 obres que reflectixen la interpretació que els artistes valencians presents en Estudis d’art han realitzat, expressament per a este projecte, dels seus propis tallers creatius.

Els esbossos representen una visió inèdita i en primera persona de l’espai de treball de cada artista, una mirada que completa la interpretació literària i fotogràfica que arreplega la mostra Estudis d’art sobre la relació entre l’artista, la seua obra i el seu taller. La nòmina de creadors que s’han llançat a plasmar en les seues obres el seu taller està integrada per: Uiso Alemany, Ximo Amigó, Rafael Armengol, Nassio Bayarri, Manuel Boix, Carmen Calvo, Amparo Carbonell, Joan Cardells, Joan Castejón, Vicent Castellano, Vicente Colom, Javier Chapa, Josep Díaz Azorín, Josep Esteve Adam, Carolina Ferrer, Fuencisla Francés, Juan Genovés, Marusela Granell, Artur Heras, Rafael Martí Quinto, Xisco Mensua, Antoni Miró, José María Molina Ciges, Francisca Mompó, Monjalés, Eva Mus, Miquel Navarro, Vicente Peris, Adrià Pina, Willy Ramos, Josep Sanleón, Sebastián Nicolau, Encarna Sepúlveda, Horacio Silva, Jordi Teixidor, Rosa Torres, Aurora Valero i José María Yturralde.

Els esbossos, realitzats entre 2013 i 2014, s’exposen per primera vegada al públic i estan elaborats amb tot tipus de tècniques: oli, infografia, collage, acrílic, aquarel·la, paper, llapis, tinta, fotografia i tècnica mixta. La visió en primera persona de l’espai de treball aporta noves claus per a aprofundir en estos tallers i suposa un acostament en exclusiva al refugi, a l’univers més íntim dels artistes. En esta nova exposició, la relació entre l’artista i el seu taller es presenta directament el públic a través de la pròpia mirada dels artistes, descobrint racons i detalls en què s’inspiren per a elaborar els seus treballs.

Els esbossos, junt amb les fotografies i els textos que conformen l’exposició Estudis d’art, s’arrepleguen en el catàleg editat amb motiu de l’exposició. El llibre, publicat en castellà i en valencià, es pot adquirir en la botiga del Centre Cultural Bancaixa.

• Horari: de dimarts a dissabte, de 10 a 14 i de 17 a 21 hores. Diumenges, de 10 a 14 hores.
  • Lloc: Centre Cultural Bancaixa de València (Plaça de Tetuan, 23).
  • Entrada: 2 euros. Diumenges entrada gratuïta.
  • Visites guiades gratuïtes tots els divendres a les 18 i a les 19 hores, amb el pagament previ d’entrada. Reserves a través del telèfon 96 381 39 93.

Llegir nota de premsa sobre l’exposició.