Exposició

“Estudis d’art” a Segorbe

Del 09/07/2015 al 13/09/2015
Centre
Sala d'exposicions "Casa Garcerán"
Colón, 23, Segorbe

Fundació Bancaixa presenta a Segorbe l’exposició Estudis d’art, una proposta cultural que romandrà en la Casa Garcerán fins al pròxim 13 de setembre. La mostra, comissariada per l’escriptor i articulista Martí Domínguez, i pel fotògraf Jesús Císcar, explora la relació entre l’artista, el seu taller i la seua obra a través d’un discurs expositiu que recorre els estudis de 44 artistes contemporanis valencians. L’exposició arriba a la Casa Garcerán després del seu pas en 2014 pel Centre Cultural Bancaixa de València.

La nòmina de creadors que protagonitzen l’exposició està integrada per Uiso Alemany, Andreu Alfaro, Ximo Amigó, Rafael Armengol, Jorge Ballester, Nassio Bayarri, Manuel Boix, Miguel Calatayud, Carmen Calvo, Amparo Carbonell, Joan Cardells, Joan Castejón, Vicent Castellano, Vicente Colom, Javier Chapa, Josep Díaz Azorín, Josep Esteve Adam, Carolina Ferrer, Fuencisla Francés, Marcelo Fuentes, Juan Genovés, Marusela Granell, Artur Heras, Rafael Martí Quinto, Xisco Mensua, Joaquim Michavila, Antoni Miró, José María Molina Ciges, Francisca Mompó, Monjalés, Eva Mus, Miquel Navarro, Vicente Peris, Adrià Pina, Willy Ramos, Josep Sanleón, Sebastián Nicolau, Francisco Sebastián, Encarna Sepúlveda, Horacio Silva, Jordi Teixidor, Rosa Torres, Aurora Valero i José María Yturralde.

Estudis d’art reunix una selecció de 110 peces en un muntatge en què interactuen tres elements: textos de Martí Domínguez sobre la relació de l’artista amb el seu entorn creatiu; 44 fotografies en gran format dels artistes en el seu taller, realitzades per Jesús Císcar; i una selecció de 66 obres representatives dels 44 creadors, gran part procedent de la col·lecció de la Fundació Bancaixa.

Els textos de Martí Domínguez i les fotografies de Jesús Císcar oferixen al visitant algunes claus sobre la mútua influència entre l’artista i el seu entorn creatiu a través d’una doble mirada literària i fotogràfica. Esta anàlisi es completa amb la presència d’obres dels artistes presents en la mostra i datades entre la dècada dels 70 i l’actualitat. El passeig per la mostra permet descobrir diferents atmosferes creatives: unes sòbries i elegants, altres recarregades, altres mil·limètricament organitzades, altres caòtiques, etc., característiques que definixen els seus propietaris i que es plasmen també en els seus treballs, deixant així descobrir al visitant l’hàbitat més íntim d’un artista, el lloc on es refugia amb la seua genialitat artística.

Amb motiu de la mostra, s’ha editat el catàleg Estudis d’art, que arreplega les fotografies preses per Jesús Císcar als artistes en el seu taller i les entrevistes realitzades per Martí Domínguez al llarg d’un treball periodístic de cinc anys i publicades en El País. El llibre, editat en castellà i valencià, es completa amb la publicació d’esbossos que els artistes han realitzat, exclusivament per a esta publicació, sobre el seu propi taller.

L’exposició Estudis d’art pot visitar-se de manera gratuïta els divendres, dissabtes i vespres de festiu en horari de 17 a 20 hores i els diumenges i festius de 12 a 13:30 hores i de 17 a 20 hores.