Exposició

Del 23/09/2016 al 08/01/2017
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)

Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, presenta una nova exposició de producció pròpia que oferirà al públic una àmplia retrospectiva d’ Equipo Crónica amb més de 165 obres que la convertixen en l’antològica més completa que s’ha realitzat fins a la data d’este col·lectiu artístic. L’exposició mostrarà obres des de l’origen simultani d’Equipo Crónica amb el moviment d’Estampa Popular de València a finals de 1964, fins a les últimes obres en el canvi de la dècada dels anys 70 als 80. La mostra comptarà amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa” en virtut del conveni de col·laboració firmat pel president de la Fundació Bancaixa, Rafael Alcón, i el director territorial de CaixaBank a la Comunitat Valenciana, Bibiano Martínez. Esta revisió de l’obra d’ Equipo Crónica romandrà en el Centre Cultural Bancaixa de València fins al 8 de gener de 2017.

Desenvolupada per l’historiador Boye Llorens Peters a partir de la idea original de comissariat de l’historiador Tomàs Llorens Serra, les obres que conformen esta exposició procedixen d’institucions públiques i privades com la Fundació Bancaixa, el Museu de Belles Arts de Bilbao, Artium – Centre Museu Basc d’Art Contemporani Vitòria Gasteiz, Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofía, Fundació Joan March, Universitat de València, IVAM, Fundació Helga de Alvear-Cáceres, Museu Pati Herreriano de Valladolid, Fundació Bancària “la Caixa”, Diputació de València, Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), Museu de Belles Arts de València, Ajuntament de València, Galeria del Palau, Galeria Guillermo de Osma i la Fundació Anzo, a més de col·leccions privades com les de Guillermo Caballero de Luján, Col·lecció Azcona i Col·lecció Mariano Yera, entre altres.

Junt amb l’exposició s’editarà un catàleg amb textos de Michèle Dalmace, Valeriano Bozal i Tomàs Llorens. Bozal i Llorens van compartir aquells anys amb Equipo Crónica, per la qual cosa els seus textos revisaran la relació viscuda, així com la perspectiva històrica i el context teòric que els preocupava i inspirava les seues creacions.

Equipo Crónica va ser constituït en 1964 per tres artistes valencians: Rafael Solbes (1940‐1981), Manuel Valdés (1942) i Joan Antoni Toledo (1940‐1995), abandonant este últim de seguida el grup per a prosseguir el seu camí en solitari. Al llarg dels anys en què va estar actiu va tindre una àmplia projecció pública en l’art espanyol i una presència significativa en els ambients artístics de França, Itàlia i Alemanya. El treball anònim i en grup, l’articulació dels treballs en sèries, l’evocació d’imatges procedents dels mitjans de comunicació i l’apropiació crítica de referències a la història i a l’art van ser els principals trets de la seua activitat creadora, deliberadament vinculada a la realitat sociopolítica espanyola del moment.

Fotos

Vídeos