Exposició

Del 22/06/2017 al 15/10/2017
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Visites comentades

Visites guiades gratuïtes: divendres i dissabte, 20 h. Imprescindible inscripció en el correu electrònic: visitasguiadas@fundacionbancaja.es. Aforament màxim: 25 persones per visita.

Fundació Bancaixa presenta l’exposició Francis Bacon. La qüestió del dibuix, una mostra amb més de mig centenar d’obres sobre paper de l’artista britànic pertanyents a la col·lecció de Cristiano Lovatelli Ravarino, periodista i amic íntim del pintor durant anys. L’exposició podrà visitar-se en la seu de la Fundació Bancaixa a València fins al 15 d’octubre després del seu recent pas pel Cercle de Belles arts de Madrid.

L’exposició, comisariada pel crític d’art i professor d’Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat Autònoma de Madrid, Fernando Castro, està integrada per 58 dibuixos al llapis, cera i collage sobre quatre dels temes que van obsessionar a Bacon al llarg de la seua carrera: el Papa Inocencio X de Velázquez, les crucifixions, les figures assegudes, i els retrats i autoretrats.

Durant anys s’ha cregut que Francis Bacon no dibuixava ni esbossos per als seus quadres ni dibuixos amb entitat pròpia, com ell mateix va afirmar en diverses ocasions. No obstant açò, des de la seua defunció en 1992 a Madrid, diverses evidències han desmentit aqueixa conclusió, descobrint que Bacon no solament dibuixava, sinó que ho feia prolíficament i amb mestratge. La selecció presentada en aquesta exposició forma part de la col·lecció de més de 600 dibuixos que Bacon va regalar a Cristiano Lovatelli Ravarino, signats per l’artista i datats entre 1977 i 1992.

Amb motiu de l’exposició s’ha editat un catàleg on, a més de l’obra exposada, s’arrepleguen textos de Fernando Castro, Lucie-Smith, Cristiano Lovatelli Ravarino i Giorgio Ruggeri.

L’exposició Francis Bacon. La qüestió del dibuix es pot visitar en el Centre Cultural Bancaixa de dilluns a dissabte de 10 a 14 i de 17 a 21 h, i els diumenges de 10 a 14 h. L’entrada és gratuïta. També es realitzen visites guiades gratuïtes els divendres i dissabtes a les 20 hores.

Fotos

Vídeos