Exposició

Genaro Palau i Santiago Rusiñol: l’estètica modernista i el simbolisme finisecular

Del 21/10/2021 al 29/01/2022
Centre
Sala d’Exposicions Glorieta
Plaça Cronista Chabret, 6. Soterrani ,Sagunt (Valencia)
Horari

De dimarts a dissabte: de 17 a 21 hores.

L'ús de màscara és obligatori.

Entrades

Entrada gratuïta

La Fundació Bancaixa presenta en la seua seu de Sagunt l’exposició Genaro Palau i Santiago Rusiñol: l’estètica modernista i el simbolisme finisecular, una mostra que recull algunes de les obres més destacades d’aquests dos artistes modernistes i que posa el focus en el fil conductor que uneix les trajectòries artístiques de tots dos creadors: la seua interpretació pictòrica de paisatges i jardins.

L’exposició, comissariada per María Teresa Abad Azuaga i Ester Alba Pagán, permet acostar-se a aquests referents de l’art simbolista mitjançant una selecció de 40 obres procedents de col·leccions particulars i institucions públiques i privades com la Casa Museu Benlliure, Col·lecció d’Art Banc de Sabadell, Col·lecció BBVA, el Museu de Belles Arts de Xàtiva i el Museu d’Art Modern de Tarragona, a les quals se sumen peces procedents dels fons de la Fundació Bancaixa.

El recorregut per les obres que conformen l’exposició permet contemplar escenes diverses que plasmen paisatges, jardins, platges, ports, estanys o fonts; construccions com a alqueries, palaus, convents, ermites, calvaris o castells; interiors i escenes intimistes; i, en definitiva, realitats de territoris pròxims com Sagunt, València, Bétera, Xàtiva, Buñol, Torrent, Altea o Dénia. Imatges que reflecteixen la constant indagació que tots dos artistes van realitzar dels espais naturals i que posen de manifest la importància d’un corrent artístic que va ser també cultivada per altres noms tan reconeguts com Benlliure, Sorolla, Guiteras, Navarro Llorens o Moreno Gimeno, entre altres.

Genaro Palau i Santiago Rusiñol es van conéixer i van afermar la seua amistat plasmant els Jardins de Monforte de València cap a l’any 1919. Un escenari que els va atraure tant per la varietat vegetal i floral com per la riquesa arquitectònica i escultòrica, i que va unir la inquietud paisatgista de tots dos creadors influint-se un a l’altre, tal com es pot apreciar en alguns dels olis que recull aquesta exposició.

La mostra, d’entrada gratuïta, es pot visitar de dimarts a dissabte de 17 a 21 h a la Sala d’Exposicions Glorieta.

Fotos