Exposició

La nit més bella

Del 28/11/2014 al 11/01/2015
Centre
Sala d'exposicions "Casa Garcerán"
Colón, 23, Segorbe

Fundació Bancaixa presenta en la Casa Garcerán de Segorbe l’exposició La nit més bella, una nova proposta cultural que podrà visitar-se fins al pròxim 11 de gener. La mostra reunix una selecció de peces procedents de particulars i entitats de Segorbe que pretenen plasmar l’ambient del passat i del present de les vivències nadalenques en esta localitat, reflectint les festes i tradicions d’esta celebració.

La mostra s’estructura en dos blocs. En la primera planta s’oferix una visió del Nadal en la localitat de Segorbe per mitjà d’una selecció de fotografies, peces de vestuari de betlem, betlems retallables, instruments musicals, jocs de cartes, bitllets de loteria i una recopilació d’anuncis nadalencs des dels anys 50 fins a l’actualitat.

En la segona planta s’exposen distints betlems i naixements cedits per ciutadans de la localitat de Segorbe, entre els que destaca el betlem guanyador en 2013 en el XIX Concurs de Betlems de Segorbe. Un conjunt iconogràfic que representa la tradició nadalenca present en cases particulars, col·legis, comerços, esglésies i institucions de la capital de l’Alt Palancia. A més, s’inclouen tres obres d’art de temàtica nadalenca cedides per la Catedral de Segorbe i la Comunitat de Germanes Terciàries Caputxines de Segorbe.

Amb l’objectiu de contribuir a través de la cultura al desenvolupament social, s’ha fixat una entrada de dos euros que permetrà l’accés a la mostra i l’import de la qual es destinarà íntegrament a la labor solidària que realitza Mans Unides Segorbe- Alt Palancia a l’Índia, concretament en la localitat de Dindigul. D’esta manera, els visitants a l’exposició podran contribuir a prestar ajuda a les persones més desfavorides d’esta població, en la que l’associació treballa per a millorar la situació de les dones de la comunitat per mitjà de la formació i la capacitació en activitats econòmiques, a més d’oferir-los orientació en salut, higiene i medi ambient.

A més, amb l’entrada s’entrarà en el sorteig d’un plat de ceràmica del Papa Francesc donat a Mans Unides Segorbe-Alt Palancia per Manolo Rodríguez, escultor de Navajas (Castelló).

L’exposició La nit més bella pot visitar-se en la Casa Garcerán de Segorbe els divendres, dissabtes i vespres de festiu en horari de 17 a 20 hores i els diumenges i festius de 12:00 a 13:30 hores i de 17 a 20 hores.