Exposició

Del 15/07/2022 al 13/11/2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores.

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

Normes de visita a l'exposició.

Entrades

General: 7 euros.

Reduïda: 4 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys i famílies nombroses).

Gratuïta (menors de 12 anys).

Venda d'entrades en la taquilla (plaça Tetuan, 23). Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en aquest moment en la Fundació Bancaixa.

Les entrades comprades al matí són vàlides fins a les 14 h i les comprades a la vesprada fins a les 20.30 h.

Visites comentades

Públic general

• Duració: 50 minuts.
  • Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l'activitat.
  • Preu: 5€ + Entrada exposició.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups

• Duració: 50 minuts.
  • Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Fundació Bancaixa presenta l’exposició L’edat feliç. La infància en la pintura de Sorolla, realitzada amb la col·laboració del Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla, que ofereix la primera revisió sistemàtica de la representació de la infantesa en la pintura de l’artista valencià, havent sigut una temàtica constant en tota la seua trajectòria i haver-li proporcionat els majors reconeixements de la seua carrera.

L’exposició està integrada per un total de 86 obres, de les quals part d’elles es van exhibir en el Museu Sorolla de Madrid aquest mateix any, presentant-se ara la mostra a València de forma ampliada. La labor d’investigació prèvia ha permés reunir pintures que aborden els quadres més coneguts del pintor, les famoses escenes a la vora del Mediterrani, però que també presenta per primera vegada al públic alguns quadres de col·lecció particular totalment inèdits.

Les obres presentades procedeixen de quasi 40 col·leccions públiques i privades de tota Espanya com el Museu Sorolla, la Fundació Museu Sorolla, el Museu del Prado, la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza, el Museu de Belles arts de Bilbao, el Museu de Belles arts d’Astúries, l’Ajuntament de València, la Col·lecció Esther Koplowitz, la Universitat Complutense de Madrid, la Col·lecció Banc Santander, la Fundació Rodríguez Acosta, entre altres, i a les quals se sumen peces de la col·lecció de la Fundació Bancaixa.

Comissariada per les conservadores del Museu Sorolla, Sonia Martínez Requena i Covadonga Pitarch Angulo, amb la col·laboració de Blanca Pons-Sorolla en la selecció i ampliació d’obres realitzada per a València, la mostra s’inicia en el nucli de la intimitat familiar on les maternitats acaparen tot el protagonisme; passa per la representació magistral dels propis fills del pintor, obrint-se després a l’àmbit infantil de l’estatus social. L’exposició abasta tot un món de faenes infantils, que no sols passen per les esperades del joc, el divertimento o l’estudi dels xiquets de les classes més riques, sinó també pel treball infantil o el desemparament dels xicotets de les classes més populars, sense eludir el revers d’aquesta, la malaltia o la mortalitat infantil. I finalitza, en la qual potser és la faceta més representativa de Sorolla: l’alegria de l’aigua i gaudi dels xiquets a les platges valencianes.

Fotos

Vídeos