- Inici
- Exposicions
- Nadal. Cos d’aigua

Nadal. Cos d’aigua
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
De dimarts a diumenge: de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h.
Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.
General: 9 euros.
Reduïda: 5 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys i famílies nombroses).
Gratuïta (menors de 12 anys).
Venda d'entrades en la taquilla (plaça Tetuan, 23).
Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en la Fundació Bancaixa en el moment de la visita.
Públic general
- Duració: 50 minuts.
- Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l'activitat.
- Preu: 5€ + Entrada exposició.
- Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.
Grups
- Duració: 50 minuts.
- Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
- Aforament màxim 25 persones.
- Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.
La Fundació Bancaixa presenta en la seua seu de València l’exposició Cos d’aigua de Juan Carlos Nadal, que revisa la seua producció artística a partir de la inquietud creativa entorn de la petjada de l’ésser humà en la naturalesa i la seua evolució al llarg de les diferents èpoques geològiques.
L’exposició, comissariada per Felisa Martínez Andrés, mostra la singular expressió plàstica de l’artista alacantí sobre la relació entre l’home i l’entorn natural amb peces que reflectixen l’harmonia, el conflicte o la simbiosi entre els dos, connectant el present amb el llegat del passat més remot i els ancestres.
La mostra està integrada per una trentena d’obres, datades entre 2011 i 2025. Moltes d’elles es presenten al públic després de la seua restauració pels efectes de la DANA d’octubre de 2024 en l’estudi de l’artista a Beniparrell.
Cos d’aigua revela el trànsit lliure de Nadal entre diferents disciplines artístiques, retroalimentant-se i dialogant entre elles, amb un recorregut expositiu que inclou tant pintures, com a escultures, dibuixos i vídeoart. Entre les peces presentades es mostren creacions inèdites i realitzades a propòsit per a esta exposició com a Posidònia (2024), Morgana (2024-2025) o Emboscat (2025), entre altres.
Les obres procedixen de col·leccions particulars i institucionals com l’IVAM, l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert, el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i l’Ajuntament d’Alacant.
La tensió, el moviment i la inestabilitat són tres característiques formals inherents a l’obra de Nadal, que sempre ha sentit atracció pels processos de circulació dels fluids, els processos de pesadesa, evaporació i moviments d’aigua. Com a artista multidisciplinari, es va qüestionar des de molt prompte els límits físics de la pintura traspassant els límits del llenç, arribant a la tridimensionalitat tan present en la seua producció artística.
L’exposició comença amb la projecció de Danse Serpentine (1898), una filmació dels germans Lumière amb la innovadora ballarina LoÏe Fuller com a protagonista, que Nadal va descobrir en 2015 mentres creava la seua sèrie Noir Serpentine, sobre la qual ha tornat a treballar amb noves peces mostrades en l’exposició.
Juan Carlos Nadal (Alacant, 1966) va estudiar Belles Arts en la Universitat Politècnica de València. Entre les seues exposicions individuals en institucions públiques destaquen les realitzades en Espai La Llotgeta CAM (València), Espai d’Art Lambert (Xàbia), Museu de la Universitat d’Alacant, Ajuntament de València, Les Cigarreras (Alacant), Espai d’Art Contemporani Es castell de Riba-Roja, entre altres.
Amb motiu de l’exposició s’ha editat un catàleg amb la reproducció de les obres exposades i un text de la comissària, que inclou una extensa entrevista a l’artista. Dins del seu programa de mediació cultural i artística, la Fundació Bancaixa oferix visites comentades de la mà d’un expert especialista en art i mediació cultural.