Exposició

Centre
Casa de Cultura Capellà Pallarés
Caballeros, 12, Sagunt

Fundació Bancaixa presenta a Sagunt l’exposició Olis Antonio Camaró, amb obres del pintor valencià. La mostra arreplega una selecció de 22 obres que permeten a l’espectador aguaitar a l’estil expressionista del pintor.

S’entén per expressionisme la deformació de la realitat per a expressar de forma més subjectiva la naturalesa i el ser humà, donant primacia a l’expressió dels sentiments més que a la descripció objectiva de la realitat. Entés d’esta manera, l’expressionisme és extrapolable a qualsevol època i espai geogràfic, no sols a l’Expressionisme alemany, moviment cultural sorgit a Alemanya a principis del segle XX, un dels primers exponents de les anomenades avantguardes històriques.

En este sentit, Antonio Camaró (València, 1963) se sent i és expressionista. Li agrada representar la figura humana fonamentalment en situacions que acosten més als sentiments i els escenaris dels seus personatges solen ser els llocs de trobada del Mare Nostrum: bars, cafeteries, l’àgora, la plaça. Les seues peces porten el seu propi espai, la seua pròpia banda sonora, els seus aromes. Els seus personatges reflectixen una història que no es compta, tots posseïxen uns backgrounds, historials o antecedents molt rics. Tots i cada un dels seus personatges són reals i viscuts o amb els que almenys ha tingut alguns moments que li van commoure d’alguna manera a l’artista i va decidir plasmar-los, fer-los obra.

Color, dinamisme i sentiment són les notes predominants de la paleta de Camaró. Testimoni del temps que li ha tocat viure, del seu propi temps, pretén commoure a l’espectador, no deixar-li indiferent en estos moments convulsos, incerts. L’artista intenta reflectir, altres realitats, altres mons que conviuen amb nosaltres

Antonio Camaró

Llicenciat en Belles Arts per Sant Carles Politècnic de València, i en Imatge i So, ha cursat també estudis d’Antropologia Social i Cultural en la UNED. Les seues obres d’art han sigut objecte de nombroses exposicions individuals i col·lectives, destacant la seua presència en el Saló Tardor de Madrid i en el museu Edsvik Kontshall d’Estocolm en el 2012, en l’exposició Nacional Contemporània de Mònaco 2011 o en el Museu de Gallivare (Suècia) en el 2009, així com en multitud d’espais d’art a Madrid, Barcelona, París, Roma, Nova York o Lisboa. La seua obra està present en fundacions tan importants com la Fundació Frax o Xirivella Soriano. La seua obra també està present des de 2009 en subhastes d’art a València i Madrid junt amb noms com Manolo Valdés, Sorolla, Chagall, etc.

Sala Ximo Michavila

Visites: De dilluns a divendres de 18 a 21 hores