Exposició

Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

Fundació Bancaixa presenta l’exposició Picasso i la pau, realitzada per persones amb diversitat funcional de 20 centres de València que han creat la seua pròpia versió dels gravats Manos unidas, una sèrie de quatre litografies amb diferents versions de la coloma de la pau que estan presents en l’exposició Picasso. L’alegria de viure, que es podrà visitar en el Centre Cultural Bancaixa fins al pròxim mes de març.

La coloma protagonista d’estos gravats es va convertir en la imatge del Primer Consell Mundial de la Pau, celebrat en 1949 a París, i posteriorment en tot un símbol del segle XX. L’obra, una litografia, la va realitzar Picasso en el mes de gener d’aqueix mateix any en el taller del gravador Fernand Mourlot a París. La imatge constava d’una composició senzilla, una única figura d’una coloma blanca que destacava sobre un fons negre. D’aquesta obra es van realitzar cinquanta impressions signades i numerades, més cinc proves d’artista per a la galeria Louise Leiris. En 2019 fa 70 anys que Picasso va pintar aquesta obra, una icona internacional.

Els centres participants han versionat esta imatge i han creat les seues pròpies obres sobre plats de ceràmica bizcochada. En el projecte es junten dues grans facetes de l’univers picassià: d’una banda, la icona de la coloma de la pau i, per una altra, un material com la ceràmica que Picasso va utilitzar en algunes de les seues obres. L’obra conjunta estarà exposada fins al 31 de març i en ella han participat els centres: Centre Ocupacional Sant Marcel·lí, Ment València, Centre de dia El Cabañal, PFCBA Creu Roja, Club Cuidiscap, Centre Ocupacional Verge de l’Esperança, Centre Ocupacional La Torre, Centre Ocupacional Tomás de Osma III, Centre Ocupacional Luz Verde, Patronat Francisco Esteve, Centre Ocupacional Municipal Mislata, Fundació Maides, Centre Ocupacional Albaes, Centre Especial d’Ocupació Ruiz Jiménez, Fundació Stella Maris, Centre Ocupacional Municipal Isabel de Villena, Centre Ocupacional Rafalafena, Escoles San José. Jesuïtes, La Nostra Casa i AICO.

La inauguració d’esta exposició tanca les activitats de la novena edició de la Setmana D-Capacitat Fundació Bancaixa, una iniciativa de sensibilització social que es desenvolupa cada any amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, el 3 de desembre, amb l’objectiu de conscienciar sobre la necessitat de la integració d’aquest col·lectiu i d’utilitzar l’experiència artística com a via per a la inclusió.

Fotos