Exposició

Del 10/02/2015 al 14/06/2015
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Visites comentades

Tots els divendres, a les 18 hores, visites guiades gratuïtes. Més informació en 96 381 39 93.

Fundació Bancaixa obrirà la seua programació expositiva de 2015 amb una nova exposició que té com a protagonista a l’artista malagueny Pablo Picasso i la seua relació amb la televisió. La mostra Picasso TV reunix una selecció d’obres que reflectixen la passió que el pintor va sentir per la televisió en els anys 60, quan ja tenia més de 80 anys.

L’exposició, organitzada per Fundació Bancaixa a València amb la col·laboració del Museu Picasso Màlaga i del Kunstmuseum Pablo Picasso Münster, està comissariada per Laurence Madelaine, responsable de Belles Arts del Museu d’Art i Història de Ginebra, i arriba al Centre Cultural Bancaixa després del seu recent pas pel Museu Picasso de Màlaga. Esta proposta expositiva mostra el vincle entre Picasso i la televisió i el seu reflex en les obres realitzades en el taller de La Californie, en el que el pintor havia instal·lat un aparell de televisió que la seua dona Jacqueline havia comprat per a distraure’s.

Els programes de lluita lliure, els noticiaris que cobrien les protestes de maig del 68 o la retransmissió d’espectacles circenses i les pel·lícules clàssiques són algunes de les imatges que van interessar a Picasso i que es poden descobrir en els seus treballs, recollits principalment en la Suite 347. Les obres que es poden contemplar en esta exposició procedixen, majoritàriament, dels fons artístics de Fundació Bancaixa i es conta també amb obra del Museu Picasso de Màlaga, l’ARTIUM d’Àlaba. Vitòria –Gasteiz i l’INA l’Institut National de l’Audiovisuel.

Esta influència de la televisió suposa en l’obra de Picasso el ressorgir del gravat i alguns canvis en el seu treball, com l’enquadrament, la narració o el moviment. Temes com el circ i els lluitadors que Picasso revisita a través dels programes televisius tornen en algunes de les escenes de la Suite 347. A més, apareixen personatges com el pell roja, un producte de la indústria televisiva i del món de Hollywood, o el president francés Charles de Gaulle caricaturitzat, que coincidix amb els esdeveniments de maig del 68 i la seua emissió televisiva.

L’exposició Picasso TV romandrà en el Centre Cultural Bancaixa fins el 14 de juny del 2015. L’horari és de dimarts a dissabte de 10 a 14 hores i de 17 a 21 hores, i els diumenges de 10 a 14 hores.