Exposició

Del 09/03/2012 al 26/08/2012
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)

Fundació Bancaixa presenta l’exposició Sanleón. Domus Dei, una mostra protagonitzada per la producció més recent i inèdita de l’artista valencià José Sanleón, que es pot visitar al Centre Cultural Bancaixa de València fins al pròxim 26 d’agost. Comissariada per Rafael Sierra, periodista, crític d’art i director de la revista Descubrir el arte, l’exposició ofereix, a través d’un conjunt de 30 peces, una reinterpretació artística de l’arquitectura religiosa i els missatges divins.

La mostra es presenta en tres espais diferenciats i dedicats a diferents disciplines artístiques. D’aquesta manera, es proposa al visitant un viatge cap a l’espiritualitat a través d’aquestes tres estances o experiències que marquen aquesta recerca. En primer lloc, el llenguatge de la videoinstal·lació transmet un paisatge de trames superposades que remeten als grans retaules gòtics. A continuació, un segon territori reflecteix la unió entre passat i present a través d’un conjunt de capitells i escultures metàl·liques, fruit d’una reinterpretació de la figura arquitectònica clàssica. Finalment, aquest viatge s’obri envers la lluminositat en una tercera estança dedicada a la pintura, on es ret homenatge al silenci i a la puresa.

La mostra proposa als visitants bussejar en les seues sensacions i descobrir l’enigma que els proposa l’artista, entre allò celestial i allò humà, que sorgeix de la seua fascinació per les catedrals gòtiques, per les imponents proporcions, la verticalitat de les columnes, la lluminositat de les vidrieres i l’atmosfera de silenci i reflexió que es troba al seu interior.

José Sanleón (Catarroja, 1953) és un dels autors abstractes més destacats de la renovació del panorama artístic espanyol durant els anys 80 del segle xx. En el començament de la seua trajectòria artística, el 1978 i 1979, Sanleón va ser un dels guardonats en el Premi Bancaixa de Pintura, Escultura i Art Digital, anomenat aleshores Saló de Primavera. L’obra nova de Sanleón arriba al Centre Cultural Bancaixa cinc anys després de la retrospectiva dedicada a l’artista per l’IVAM el 2007.

Amb motiu de la mostra, Fundació Bancaixa ha editat un catàleg molt acurat, de quasi 200 pàgines, que reuneix imatges de les obres presents en l’exposició, un text del comissari Rafael Sierra i una entrevista a l’artista.