Exposició

Entrades

Accés gratuït per a tots els públics: Diumenges, de 16 a 20 h

General: 4 euros

Reduïda: 2 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys)

Gratuïta (menors de 12 anys)

Venda d'entrades en taquilla (plaça Tetuan, 23). Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en aquest moment en la Fundació Bancaixa.

Fundació Bancaixa ha presentat l’exposició Land. Sebastián Nicolau que reuneix l’obra més recent de Francisco Sebastián Nicolau en diàleg amb peces de la seua producció anterior. La mostra revela l’evolució de l’actitud creadora de l’artista valencià al llarg de més de tres dècades i la seua capacitat per a reinterpretar les imatges, partint del real cap a l’abstracció. La presentació ha comptat amb la participació de l’artista; el president de Fundació Bancaixa, Rafael Alcón; i el comissari de la mostra, el teòric i crític d’art Alfonso de la Torre.

L’exposició, que compta amb la col·laboració de Bankia, està integrada per mig centenar d’obres de mitjà i gran format datades entre 1984 i 2019. La selecció d’obres permet descobrir a un creador complex que desplega el seu univers creatiu a través de diverses disciplines artístiques com la pintura, el dibuix, l’escultura, la fotografia o la instal·lació digital. En este trànsit des del representat cap a l’abstracte, Sebastián Nicolau fixa la seua mirada sobre temàtiques com el paisatge, l’horitzó, l’arquitectura, les estructures industrials o les referències orientals.

Les obres presentades en Land mostren la singularitat que l’ús i convivència de materials diversos aporten a les creacions de Sebastián Nicolau, utilitzant des del llenç i l’oli a l’alumini, metall, paper, fusta, escaiola, esmalt o ceràmica. “Sebastián Nicolau sembla propendir a elevar el que podria denominar-se un territori d’energia mitjançant una constant recerca i interrogació sobre les diverses propietats visuals dels materials oposats en la mateixa obra…”, afirma Alfonso de la Torre.

La mostra recull en la seua majoria obra dels últims anys incloent peces prèvies de referència que es relacionen amb el seu treball actual: “…territoris de cruïlles, mons plagats de permanents esments autoreferencials perquè la seua obra creix en diàleg amb la seua obra”, afirma el comissari de la mostra qui descriu així el land de Sebastián Nicolau: “no és tant el paisatge de fora, com ‘Land’ el seu país interior, el seu món, el seu paisatge”.

La mostra inclou tres creacions audiovisuals, una d’elles realitzada en 3D. En Ensembles s’utilitza un efecte foto a foto amb esborrats de capes i muntatge invers que recrea en certa manera aquells llibrets d’animació amb imatges consecutives, recordant en part els esbossos al llapis amb els signes de l’esborrat. En una altra de les creacions, Ensembles RGB, peces iguals foradades en els mateixos espais són cosides de diferents maneres creant geometries diferents sobre una base comuna. Finalment, Neons part d’una sèrie fotogràfica sobre la qual l’artista treballa creant efectes lluminosos.

Amb motiu de l’exposició s’ha editat un catàleg, dissenyat per Ibán Ramón, amb la reproducció de les obres i textos crítics d’Alfonso de la Torre i del catedràtic de Belles arts de la Universitat Politècnica de València, Juan Bautista Peiró.

Fotos

Vídeos