Exposició

Sorolla a través de la llum

Del 05/10/2023 al 18/02/2024
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Horari

De dimarts a dimecres: 10 a 14.00 h (últim passe a la 13.00 h) – 16.30 a 20.30 h (últim passe a les 19.15 h).

De dijous a diumenges: 10.00 a 20.30 h (últim passe a les 19.15 h).

Divendres 16 i dissabte 17 de febrer: horari ampliat fins a les 22 h, amb l'últim passe a les 21 hores.

El temps mitjà per a visitar Sorolla a través de la llum és d'1 hora – 1 hora i mitja.

L'accés a l'exposició s'organitza en passades cada 15 minuts. Es recomana arribar a temps.

Entrades

Des de 12 €

Venda d'entrades en taquilla i venda anticipada en https://www.entradas.com/artist/sorolla-exposicion/ i El Corte Inglés

La Fundació Bancaixa presenta l’exposició Sorolla a través de la llum, organitzada en coproducció amb Light Art Exhibitions, el Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla i amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana.

L’exposició ofereix una proposta innovadora en la qual l’obra original de Joaquín Sorolla es complementa amb l’experiència d’una sala sensorial i una altra de realitat virtual.

Després del seu pas pel Palau Real de Madrid com una de les mostres més visitades de la temporada amb més de 180.000 visitants, Sorolla a través de la llum es presenta a València amb una selecció ampliada d’obres originals que reuneix 45 llenços datats entre 1890 i 1920 i procedents del Museu Sorolla, la Fundació Museu Sorolla, la Hispanic Society of America, la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza, la Col·lecció d’Art ABANCA i la Col·lecció Esther Koplowitz, així com d’una vintena de col·leccions particulars i de la pròpia Fundació Bancaixa.

El conjunt d’obres inclou peces que es presenten per primera vegada en aquesta exposició o són molt poc conegudes pel públic, així com algunes de les obres mestres del pintor com ¡Triste herencia!Después del baño. La bata rosa o La vuelta de la pesca.

L’exposició revisa el llegat de Sorolla des d’una de les particularitats essencials de la seva pintura: el seu mestratge en la plasmació pictòrica de la llum. El recorregut expositiu permet acostar-se a temàtiques essencials en la trajectòria de Sorolla com la mar i la platja amb escenes localitzades principalment a València i Xàbia, però també en les costes d’Astúries, Biarritz, Sant Sebastià, Mallorca i Eivissa; els paisatges i jardins amb creacions inspirades en espais de l’Alcázar de Sevilla, l’Alhambra de Granada, La Granja i al jardí de la seva pròpia casa a Madrid; i els retrats a l’aire lliure, gènere que reflecteix el seu ús magistral de la lluminositat i el color.

Juntament amb la contemplació de l’obra original, l’exposició ofereix un recorregut sensorial al llarg d’una superfície de 215 metres quadrats de multipantalles LED en les quals hi ha un total de 32 milions de píxels. El conjunt projecta centenars d’imatges en moviment formades per pintures de diferent format, fotografies i articles de periòdic, acompanyats de dibuixos i escrits personals. Un conjunt visual que submergeix a l’espectador en un viatge emocional per les obres de Sorolla que permet aproximar-se a la seva figura en el pla personal i professional.

El recorregut es completa amb una experiència de realitat virtual que permet als visitants viatjar al temps i els escenaris en la vida de l’artista valencià. Aquests recursos didàctics i experiencials s’han desenvolupat amb les tecnologies més innovadores i sota la coordinació editorial de les comissàries.

Dins de les activitats complementàries, s’ha editat un catàleg que recull la reproducció de les obres exposades, així com textos d’anàlisis i contextualització dels quadres i una cronologia amb fites en la vida i trajectòria de Sorolla realitzats per Blanca Pons-Sorolla i Consuelo Lucca de Tena.

L’exposició forma part de la programació especial amb motiu del centenari de la mort de Joaquín Sorolla en 2023, una efemèride declarada Esdeveniment d’Excepcional Interès Públic (AEIP) pel Ministeri de Cultura i Esport, i es desenvolupa en el marc del desè aniversari de la nova Fundació Bancaixa.

Sorolla a través de la llum es pot visitar del 5 d’octubre al 18 de febrer de 2024 en la seu de la Fundació Bancaixa a València (Plaza Tetuan, 23). Les entrades poden adquirir-se en entradas.com, en El Corte Inglés i en la taquilla.

Fotos

Vídeos