Exposició

Del 08/10/2021 al 09/01/2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuán, 23 ,València (Valencia)

L’obra de Joaquín Sorolla tornarà a la seu de la Fundació Bancaixa a València el pròxim 8 d’octubre amb la presentació de l’exposició Sorolla. Dibuixant inesgotable. La mostra, produïda pel Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla amb la col·laboració de la Fundació Bancaixa, descobrirà al públic una part de la producció del pintor valencià menys coneguda, però en la qual va ser molt prolífic amb la creació de més de 8.000 dibuixos al llarg de la seua trajectòria artística, que formen part del treball previ, disciplinat i constant, que Sorolla realitzava abans d’escometre un gran quadre.

L’exposició, comissariada per Inés Abril Benavides i Mónica Rodríguez Subirana, mostrarà al públic per primera vegada a València un centenar de dibuixos procedents en la seua majoria de les col·leccions del Museu Sorolla als quals se sumen préstecs d’altres institucions i col·leccions particulars. La selecció permet percebre l’evolució que experimenta el traç de l’artista, i mostra els aspectes que més el van preocupar en l’exercici de l’art. A través d’aquest conjunt poden veure’s també els diferents usos que el pintor li va donar al dibuix.

El recorregut expositiu s’estructura en quatre seccions. En ‘La línia en l’inici’ s’exposen dibuixos realitzats en els seus anys de joventut quan acaba d’acabar els seus estudis en l’Acadèmia de Belles arts de Sant Carles. La secció ‘Dibuix, família, llar’ inclou dibuixos de l’entorn familiar de Sorolla i la seua vida quotidiana. En ‘Grans obres, grans dibuixos’ es mostren alguns dels dibuixos preparatoris més espectaculars de l’artista que reflecteixen la premeditació i l’estudi que hi ha darrere dels seus llenços. El recorregut es tanca amb la secció ‘La ciutat moderna’ on es pot contemplar la plasmació d’escenes urbanes de ciutats com Nova York o Chicago, que van ser un motiu molt freqüent en els seus dibuixos i notes de color.

L’exposició, que es va presentar en el Museu Sorolla de Madrid de novembre de 2019 a agost de 2020, podrà visitar-se en la seu de la Fundació Bancaixa a València del 8 octubre de 2021 al 9 de gener de 2022.

Si vols estar a l’última inscriu-te a la nostra newsletter.