Exposició

Del 13/02/2015 al 18/10/2015
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)

L’exposició Sorolla íntim. Esbossos de Visió d’Espanya, organitzada per Generalitat Valenciana i Fundació Bancaixa amb la col·laboració de l’Hispanic Society of America, mostra per primera vegada al públic 32 esbossos que Joaquín Sorolla va realitzar com a preparació per a la seua obra Visió d’Espanya, els catorze panells monumentals sobre les regions d’Espanya que l’artista va pintar per a la biblioteca de l’Hispanic Society of America, a Nova York. L’exposició està comissariada per Blanca Pons-Sorolla; Marcus Burke, conservador cap de l’Hispanic Society of America; i Carmen Pérez, directora de l’IVC+r CulturArts. La mostra romandrà fins al 15 d’octubre en el Centre Cultural Bancaixa de València, seu que va acollir les exposicions dels murals regionals de Sorolla en els anys 2007 i 2009.

El projecte brinda l’oportunitat de conéixer el procés creatiu a què es va enfrontar Sorolla durant quasi una dècada de la seua vida per a la realització de l’encàrrec de l’Hispanic. Junt amb la labor de recopilació de documentació, Sorolla va viatjar per tota la geografia espanyola i va captar la llum, els colors, els costums, les tradicions i el folklore de les diferents regions espanyoles per a poder recrear en els seus llenços les escenes que hui es coneixen de Castella, Andalusia, Aragó, Navarra, País Basc, Catalunya, Galícia, Extremadura i València. Els esbossos arriben al Centre Cultural Bancaixa després del procés de restauració realitzat durant més d’un any per l’equip de l’IVC+r CulturArts. Junt amb els esbossos propietat de l’Hispanic, l’exposició inclou un esbós del Palmerar d’Elx de la col·lecció de la Fundació Bancaixa, fotografies procedents del Museu Sorolla de Madrid, textos i un audiovisual i informació detallada sobre el procés de restauració realitzat per IVC+r CulturArts.

Amb motiu de l’exposició s’ha editat un catàleg de 200 pàgines amb la reproducció d’obres i textos sobre la investigació i el procés de restauració de les peces. El catàleg està disponible en castellà i valencià amb traducció a l’anglés. A més, els visitants disposen d’un fullet de distribució gratuïta amb informació sobre la mostra i amb imatges d’algunes de les obres exposades. El vessant didàctic està també present a través de tallers dirigits a escolars i famílies. Entre setmana s’oferirà un taller didàctic gratuït dirigit a alumnes de primària i secundària sobre les distintes regions espanyoles. Este taller es realitzarà els dimarts, dimecres i dijous de 10 a 13 hores. Junt amb esta activitat, també es posa en marxa un taller lúdic de cap de setmana dirigit a totes les edats que tindrà una entrada de 3 euros. En el taller es treballarà, per mitjà del joc, conceptes relacionats amb les ciutats. Tota la informació i les reserves sobre estos tallers es pot consultar en la web de Fundació Bancaixa i en el telèfon 695 591 428.

La mostra pot visitar-se de dimarts a dissabte, de 10 a 14 i de 17 a 21 hores en el Centre Cultural Bancaixa de València (Plaça de Tetuan, 23) i els diumenges, de 10 a 14 hores. Fins el pròxim 18 d’octubre, l’accés a les exposicions del Centre Cultural Bancaixa serà gratuït.