Exposició

Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuán, 23, València

Els Rolling Stones són, sense cap dubte, una de les bandes de rock & roll més importants de la història. Després de 50 anys de trajectòria continuen en actiu, aconseguint èxits on actuen. Els seus discos i concerts formen part de la memòria musical de la fi del segle xx i segueixen seduint un gran públic en el segle xxi.

L’exposició Sympathy for the Stones, organitzada per la Fundació Bancaixa, presenta aquest mític grup musical en la clau de la cultura visual contemporània, analitzant la seua presència icònica múltiple per mitjà de fotografies, documentals, material gràfic, vídeos, obres d’art i testimoniatges d’alguns dels seus concerts. S’hi tracta de plantejar al públic un recorregut obert mitjançant alguns moments estel·lars dels Rolling Stones, per al qual s’empra una diversitat d’imatges que els mostra tocant en l’escenari, assajant o posant davant les càmeres fotogràfiques, a més de cartells, portades de discos o registres documentals que palesen allò que ha estat la seua evolució musical i estètica.

En l’exposició Sympathy for the Stones es presentaran imatges d’aquest grup preses per fotògrafs de prestigi internacional com ara Barrie Wentzell, Michael Putland, Ebet Roberts, Bob Gruen o Gus Coral. També hi ha fotògrafs de Magnum Photos, com Guy Le Querrec i René Burri. En certa manera, la mostra ret homenatge a aquests fotògrafs que han fixat la seua mirada en la cultura del rock & roll i que, al llarg dels anys, han cimentat la construcció col·lectiva del mite.

Les pel·lícules Gimme Shelter (centrada en el tràgic concert d’Altamont), Sympathy for the Devil (dirigida per Jean-Luc Godard i que reflecteix la revolta política de finals dels seixanta) o Shine a Light (en la qual Martin Scorsese recull els concerts al  teatre Beacon la tardor de 2006) permeten revisar la potència tremenda dels Stones en directe. Juntament amb la sedimentació cinematogràfica de la música d’aquest grup, es presenten algunes obres d’artistes contemporanis com Richard Hamilton (les seues imatges sobre la detenció de Mick Jagger per possessió de drogues), Andy Warhol (autor d’una magnífica portada par a l’àlbum Sticky Fingers) o Avelino Sala (amb una sèrie de peces realitzades específicament per a aquesta mostra en la Fundació Bancaixa). Sympathy for the Stones ofereix una imatge plural d’un grup crucial de la història del rock, però també d’un fenomen cultural que ja té l’especial dimensió en la mitologia contemporània.

• On: Centre Cultural Bancaixa (Plaça de Tetuán, 23. València)
  • Quan: Del 25 de juny al 23 de novembre de 2014
  • Horari: Dimarts a dissabte de 10 a 14h i de 17 a 21h. Diumenges de 10 a 14 hores.
  • Entrada: De dimarts a dissabte, 2 euros. Diumenge: entrada gratuïta

Llegir nota de premsa de l’exposició.