Exposició

Trenta anys de disseny industrial en la UPV

Del 21/06/2019 al 08/09/2019
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 hores i de 16 a 20 hores // Dilluns: de 10 a 14 h // Festius: de 10 a 14 h i de 16 a 20 h.

Accés gratuït per a tots els públics: Diumenges, de 16 a 20 h.

Entrades

General: 3 euros / Reduïda: 1 euro (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys) // Gratuïta (menors de 12 anys). Venda d'entrades en taquilla (plaça Tetuan, 23). Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en aqueix moment en la Fundació Bancaixa.

Fundació Bancaixa, en col·laboració amb Bankia i la Universitat Politècnica de València (UPV), presenta l’exposició 30 anys de disseny industrial en la UPV, que commemora la implantació del disseny industrial en les estructures acadèmiques d’esta universitat oferint un recorregut per la producció de successives promocions de dissenyadors formats al seu campus amb una evolució des de la inducció a l’autoaprenentatge fins a la formació especialitzada en tendències, processos i tecnologies.

La mostra, que es realitza coincidint amb el 50 aniversari de la creació de la Universitat Politècnica de València, repassa de forma retospectiva les creacions de 26 dissenyadors, estudis i empreses que han desenvolupat el seu treball des dels anys 80 fins a l’actualitat. L’exposició presenta per primera vegada un relat continuat d’esta escola del disseny industrial amb una selecció de quasi un centenar de dissenys aplicats a sectors com a mobiliari, puericultura, ceràmica, hàbitat, tèxtil, interiorisme, automoció, electrònica de consum, joguets, disseny social, medi ambient o esports. En l’exposició es troben més de quinze premis internacionals del prestigi del Red Dot Design Award, IF Design Award, German Design Award o els premis Príncepe Felipe a l’Excel·lència Empresarial.

Durant el recorregut per la sala es pot observar el treball de dissenyadors com Sandra Figuerola, Marisa Gallén, Manuel Bañó, Ana Mir, Marisa Llongo, Víctor Carrasco, Ramón Esteve, Javier Pastor, Nieves Contreras, Samuel García, Raúl Llagüerri, Pili Lidón, Javier Villar, Miguel Bartolomé, Tomás Morcillo, Paloma i Julián Escarpa.

L’exposició compta també amb peces d’estudis com Odos Design (format per Luis Calabuig, María Mengual i Ana Segovia), Discoh Design (format per Kiko Gaspar i Miguel Abarca), Thinkers Co (Juan Gasca, Rafael Zaragozá i Raúl Romeu), La Mamba (Raúl Durá, Ommar Uribe i Pedro Rivera), Cuatro Cuatros (Cristina Ródenas i Adrián M. Amonacid) i MUT Design Studio (Alberto Sánchez i Eduardo Villalón); així com dissenys d’empreses com Cecotec (Juan Campos), Closca (Carlos Ferrando) o Innoarea Design Consulting (Gabriel Songel, Carmelo Puyo, Alfonso Soriano i Patricia Rodrigo).

Els professionals presents en la mostra han realitzat dissenys per a marques com Porcelanosa, Famosa, Mercadona, Lladró, Suavinex, Gandia Blasco, Punt Mobles, Linkedin, Ikea, Godiva, Heineken, Coca Cola, Vondom, Alessi, Snipe, Viccarbe, o Micuna, entre altres.

L’exposició, coincident amb la candidatura de València com a Capital Mundial del Disseny per a 2022, dóna visibilitat a la llarga tradició de disseny industrial en la Comunitat Valenciana sorgida amb l’impuls de la formació proporcionada des de la UPV.

L’exposició 30 anys de disseny industrial en la UPV és el primer projecte en col·laboració entre la Fundació Bancaixa i la Universitat Politècnica de València fruit de l’acord marc de col·laboració que totes dues institucions han signat amb una vigència de dos anys per a desenvolupar conjuntament iniciatives culturals i d’acció social.

Amb motiu de l’exposició s’ha editat un catàleg amb la reproducció dels dissenys presents en l’exposició, que es completa amb el text crític del comissari. L’exposició es pot visitar fins al 8 de setembre en la seu de la Fundació Bancaixa a València (plaça Tetuan, 23) de dimarts a diumenge de 10 a 14 i de 16 a 20 hores, i els dilluns de 10 a 14 hores.

Fotos

Vídeos