Fundació Bancaixa rep 497 projectes en la convocatòria anual per a premiar la iniciativa emprenedora

La Fundació Bancaixa ha tancat el termini de presentació de projectes enla XV Edició del Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors amb un important creixement pròxim al20% respecte de l’any anterior. Quasi mig miler d’iniciatives empresarials, en concret 497, s’han presentat a la convocatòria anual amb quèla Fundació Bancaixa dóna suport a l’esperit emprenedor. Les dificultats d’inserció en el mercat laboral en l’actual conjuntura de crisi està encoratjant l’autoocupació com a eixida professional, segons constata el balanç de projectes presentats al Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors, amb quasi 90 propostes més enguany.

A aquest premi concorren projectes d’emprenedors de totes les comunitats autònomes d’Espanya, encara que quasi un 70% es concentra en quatre d’aquestes: Comunitat Valenciana (31,2%), Andalusia (15,5%), Madrid (13,1%) i Catalunya (9,7%).

El Premi Bancaixa Jóvens Emprenedors és el certamen més antic de concessió d’ajudes per a noves idees en el camp de la creació d’empreses, així mateix també és un delsde major dotació econòmica del país. Es convoquen premis en tres categories diferents:

– Empreses de base tecnològica. Opten a aquesta categoria empreses que es troben ja en funcionament i que són productores de béns i servicis. Han d’estar compromeses amb el disseny, desenvolupament i producció de nous productes, i/o processos de fabricació innovadors, a través de l’aplicació sistemàtica de coneixements tècnics i científics. En aquesta categoria es concedeixen 5 premis amb una dotació de 30.000 euros cada un, i uns altres 5 amb un import de 15.000 euros. – Empreses tradicionals i/o socials . Aquesta categoria està adreçada a empreses ja en funcionament, productores de béns i servicis relacionats amb els sectors tradicionals i/o enfocades a la millora social, i d’entre les quals es reparteixen 10 premis de 10.000 euros. – Projectes d’empreses , adreçades a iniciatives que encara no estan en funcionament. Poden pertànyer a qualsevol sector. El requisit bàsic és que compten amb un pla d’empresa ja desenvolupat. A més, es valora el fet que el projecte es trobe en la fase final i pròxim a crear-se com a empresa. Entre els projectes presentats, Bancaixa en selecciona 20 que seran premiats amb 5.000 euros cada un. L’avaluació dels projectes serà duta a terme per un jurat format per representants del CEEI València i de Bancaixa. La resolució del Concurs es farà pública a finals de desembre del 2009 en www.fundacionbancaja.es. Bancaixa destina enguany, a través de la seua Obra Social, 3 milions d’euros per al desenvolupament del programa per a Jóvens Emprenedors.