Gent per Gent recapta 8.360 euros per a les investigacions en malalties rares gràcies a les donacions solidàries dels visitants del Betlem Bancaixa a Sagunt

La resposta solidària dels visitants del Betlem Bancaixa, amb els seus donatius, ha permés a la Fundació Gent per Gent aconseguir una recaptació de 8.360 euros durant el mes i mig d’exposició del conjunt escultòric nadalenc a Sagunt. Gent per Gent destinarà aquests fons al finançament de projectes d’investigació sobre les malalties rares, dins de la campanya desenvolupada per la fundació durant l’any 2011.

La Fundació Gent per Gent, impulsada per Radiotelevisió Valenciana, PwC, Conselleria de Sanitat i la Fundació Bancaixa, és una entitat sense ànim de lucre, l’objectiu de la qual és impulsar i finançar projectes d’investigació biomèdica. Gent per Gent centra cada una de les seues campanyes anuals de sensibilització i recaptació de fons en una temàtica sanitària diferent. A la campanya de 2011, la recaptació de la qual es destina a la lluita contra les malalties rares, han precedit les desenvolupades el 2010, sobre investigació en malalties neurodegeneratives; el 2009, en el camp de les patologies cardiovasculars; i el 2008, centrada en la investigació sobre càncer.

El Betlem Bancaixa ha estat exposat a la Plaça Cronista Chabret de Sagunt des del 25 de novembre del 2011 fins al 8 de gener del 2012. Durant aquest període, 45.461 persones han visitat el monumental betlem, a Sagunt, que la Fundació Bancaixa porta mostrant per Espanya des de 1996. Al llarg de les seues 15 edicions, el viatge del Betlem Bancaixa per diverses capitals espanyoles ha atret més d’1,3 milions de persones. La condició d’itinerant és una de les seues característiques principals, que ha permés a la Fundació Bancaixa acostar aquesta instal·lació nadalenca a les ciutats de València, Alacant, Segorbe, Madrid, Barcelona, Castelló, Palma de Mallorca, Albacete, Las Palmas de Gran Canària, Sevilla, Tarragona, Elx, Alcoi i Sagunt.

Premsa Fundació Bancaixa