José Luis Olivas: “L’exposició de Sorolla marca una fita en la història de l’art a Espanya”

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, ha manifestat la seua satisfacció durant la inauguració celebrada aquest matí de l’exposició “Joaquim Sorolla (1863-1923)” al Museu del Prado de Madrid, per “haver aconseguit saldar un deute històric amb el pintor valencià”, ha destacat José Luis Olivas.

La inauguració ha comptat amb l’assistència de Sa Majestat la reina Sofia i ha permés als assistents gaudir de més de 100 obres de Joaquim Sorolla, moltes de les quals s’han vist per primera vegada a Espanya. “Per a Bancaixa és un honor haver pogut contribuir a fer realitat una exposició d’aquesta magnitud, l’aportació artística i cultural de la qual marca una fita en la història de l’art a Espanya”, ha assenyalat el president de Bancaixa, qui ha volgut agrair l’assistència de la reina Sofia d’una manera especial. “Des de Bancaixa estem molt agraïts per comptar amb el suport de la reina Sofia, com ja ho van fer S. A. R. els prínceps d’Astúries en la inauguració de l’exposició “Sorolla, Visió d’Espanya” a València, fa ja dos anys”.

L’aportació de Bancaixa a l’exposició “Joaquim Sorolla (1863-1923)” destaca per l’espectacularitat de les obres, que s’han portat per primera vegada a Espanya des de Nova York. Es tracta dels 14 panells de les “Visions d’Espanya” que va pintar Sorolla per encàrrec de la Hispanic Society of America.

L’exposició més vista de la història d’Espanya

Des de novembre de 2007, Bancaixa ha organitzat l’itinerari d’aquestes grans teles amb l’exposició “Sorolla, Visió d’Espanya”, que s’ha convertit en l’exposició més vista d’Espanya, amb més d’un milió de visitants. “Des del principi, en Bancaixa, estàvem convençuts de l’èxit que tindria entre el públic l’obra de Sorolla. Però, al llarg del seu itinerari per València, Sevilla, Màlaga, Bilbao i Barcelona s’han superat les expectatives amb escreix. N’estem orgullosos”, ha assenyalat José Luis Olivas.

Entre les més de 100 obres que conformen la mostra inaugurada hui al Museu del Prado es troba també “Trista herència!”, de la col·lecció privada de Bancaixa, i un conjunt de dibuixos preparatoris de les Visions d’Espanya, que s’han portat també per primera vegada a Espanya gràcies a un acord recent entre Bancaixa i la Hispanic Society. Quan finalitze l’exposició a Madrid, aquestes peces, juntament amb els 14 panells de Visions, s’exposaran al Centre Cultural Bancaixa de València abans que els traslladen a Nova York.